Technické závady po zahájení provozu nejdelších trolejbusů

Nové trolejbusy Škoda-Solaris v Praze čelí technickým potížím a potřebě zkušeností řidičů po několika dnech provozu. Dopravní podnik hlavního města Prahy pracuje s dodavateli na řešení problémů, zatímco dočasně nasazuje naftové autobusy na trase.


Nové dlouhé trolejbusy značky Škoda-Solaris na pražské lince 59 narazily na technické potíže hned několik dní po spuštění plnohodnotného provozu. Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) ale ujistil, že nejde o sériovou závadu. Aneta Řehková, mluvčí DPP, uvedla, že se jedná o různé problémy, které postihují více vozidel, ale společně s dodavateli pracují na jejich řešení. Vinu nesou částečně také pražští řidiči, kterým se zatím nedostatek zkušeností se řízením trolejbusů nevyplatil. Tento dočasný stav by se měl brzy zlepšit, a trolejbusy by měly opět plně pokrýt plánovaný provoz.

Linka 59 byla uvedena do provozu 6. března jako náhrada za autobusovou linku 119, která byla dosud v provozu na trase Nádraží Veleslavín - Letiště Václava Havla. Hlavním cílem výměny za trolejbusy bylo zlepšení kvality dopravy, snižování hluku a emisí a zvyšování kapacity linky. V současné situaci se však musel DPP přistoupit k nasazení několika naftových autobusů na trase.

Česko-polsko-španělské sdružení firem Škoda Electric, Solaris Bus & Coach a Solaris Czech dodalo DPP celkem dvacet trolejbusů Škoda-Solaris, dlouhých téměř 25 metrů. Trasa je elektrifikována pomocí systému dynamického nabíjení, který umožňuje vozidlům jízdu na energii z baterií či z trolejí. Při plném zatížení dosahuje dojezd na baterie až 12 kilometrů. Celková cena zakázky činila 623,2 milionu korun, zatímco vybudování infrastruktury stálo přibližně 354,5 milionu korun.

Jakmile dojde k odstranění problémů a řidiči získají dostatečné množství praxe, očekává se návrat k plnění plánovaných služeb a zlepšení výhod trolejbusové dopravy. Klíčová je ochrana životního prostředí, čemuž naftové autobusy zdaleka nevyhovují. Pro cestující by měl být tento dočasný stav jen krátkodobým omezením, které brzy ustoupí době dvaceti moderních a efektivních Škoda-Solaris trolejbusů.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy