Nový Mitsubishi Eclipse Cross Plug-In Hybrid

ECLIPSE CROSS je crossover-SUV s jedinečným stylistickým ztvárněním a dynamickými jízdními schopnostmi.


Přinášíme vám novinky ze světa automobilů.

Vozidlo celosvětově uvedené v roce 2017 při příležitosti stoletého výročí založení MITSUBISHI MOTORS se pyšnilo stylovými tvary kupé a vynikající jízdní dynamikou, čímž zhmotnilo samotnou podstatu značky Mitsubishi. Po přepracování se dynamické vlastnosti SUV posouvají na novou úroveň, zatímco vůz jako takový získal uhlazenější tvary. Mitsubishi vůbec poprvé představil novou variantu PHEV se systémem pohonu 4WD s dvojicí elektromotorů, převzatým z modelu OUTLANDER PHEV, který je nejprodávanějším modelem typu PHEV SUV na světě.

Předběžné objednávky na nový ECLIPSE CROSS začalo Mitsubishi v Japonsku přijímat od poloviny října; nyní zdvojnásobila původní prodejní cíle poté, co se během pouhých šesti týdnů prodalo na 2 000 vozů.

Výrazný design inspirující řidiče k aktivnějšímu životnímu stylu

Prodloužená karoserie upravená podle designové koncepce ‚Daring Grace‘ zaujme přepracovanou přední i zadní partií s elegantním a vytříbeným vzhledem, stejně tak jako vylepšenou dynamikou SUV při pohledu zpředu i zezadu.

Vpředu si lze povšimnout další vývojové varianty dynamického štítu (Dynamic Shield), vyjadřující dynamické jízdní schopnosti SUV i schopnost bezpečně ochránit všechny na palubě. Design přídě završuje modernizované uspořádání světel s ostřejším sportovním vzhledem. Charakter SUV potvrzují ochranné kryty pod předním i zadním nárazníkem.

Elegantní a současně sportovní design je typický i pro záď vozu. Dvojité dělené zadní sklo z předchozího modelu návrháři zjednodušili na sklo jednodílné ve prospěch elegantního stylistického ztvárnění, půvabnější podoby a lepšího výhledu směrem vzad.

Specifická řada zářivých barev ‚Diamond‘ zahrnuje dvě varianty lakování karoserie – červenou Diamond a nově i bílou Diamond. Odstín karoserie v druhém případě vyzařuje bílý perleťový lesk s jemným nádechem kovu coby náznakem vitality, jakožto i okouzlující a vyzrálé elegance.

Radost z elektrického pohonu, kterou dokáže zprostředkovat pouze plug-in hybrid

Nový ECLIPSE CROSS převzal z modelu OUTLANDER PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicí elektromotorů. Použitá architektura zahrnuje jeden přední a jeden zadní výkonný elektromotor, velkokapacitní baterii pohonu a spalovací motor 2,4 MIVEC, čímž zajišťuje rychlé, tiché a zároveň dynamické zrychlování – pro elektromobily typické.

Baterie pohonu o kapacitě 13,8 kWh umožňuje čistě elektrický dojezd 57,3 km (podle WLTP), a tak by k většině jízd v rámci každodenního dojíždění měla postačovat elektřina.

K dispozici jsou tři jízdní režimy: v režimu EV slouží k pohonu vozidla elektromotory, čerpající elektřinu z baterie soustavy pohonu; režim sériového hybridu využívá zážehový motor ke generování elektřiny pro elektromotory, které pohánějí vozidlo; režim paralelního hybridu zase využívá zážehový motor přímo k pohonu vozidla za asistence elektromotorů.

Pohon všech kol pro agilní zpětnou vazbu a cestování bez obav

Díky vysoké tuhosti karoserie a optimalizaci zavěšení předních i zadních kol se ještě zvýšila efektivita systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control), což se odrazilo v lepším jízdním chování v souladu se záměry řidiče a ve prospěch pohodlnější a tišší jízdy.

Provedení PHEV kombinuje systém S-AWC s pohonem 4WD na bázi dvou elektromotorů se schopností libovolně rozdělovat hnací sílu mezi předním a zadním elektromotorem beze ztrát v převodovém ústrojí.

Benzínové provedení je vybaveno systémem S-AWC s integrovanou aktivní kontrolou stáčení kolem svislé osy (AYC) pro úpravu brzdné síly mezi koly na levé a pravé straně ve prospěch precizního zatáčení; dále je zde systém ABS a aktivní řízení stability (ASC) pro regulaci brzdné síly v rámci elektronicky řízeného pohonu 4WD pro optimální rozdělování hnací síly mezi přední a zadní kola. Díky integrovanému řízení uvedených systémů je zajištěno mimořádně stabilní chování vozidla zcela v souladu se záměry řidiče.

Pro majitele ECLIPSE CROSS jsou připraveny různé jízdní režimy v závislosti na stavu vozovky a jízdních podmínkách.

Režim Normal přináší přirozené nastavení řízení a stabilitu pro nejrůznější jízdní situace. Režim Snow usiluje o stabilitu pohybu vozidla na kluzkých površích, jako např. zasněžených cestách. Režim Gravel znamená vynikající ovladatelnost a stabilitu na nezpevněných površích. Provedení PHEV též disponuje režimem Tarmac pro ještě lepší schopnosti a stabilitu v zatáčkách, zejména na suchých zpevněných površích pro radost z řízení se zvýšeným pocitem bezpečí.

Bohatá výbava

Prémiový systém ozvučení MPSS (Mitsubishi Power Sound System), který MISUBISHI MOTORS navrhlo speciálně pro ECLIPSE CROSS, zahrnuje osm reproduktorů vysoké kvality vč. specifického odladění a rozmístění s ohledem na tvary vozidla. Přední reproduktory s kuželovou ozvučnicí ze skelných vláken s povrchovou úpravou pomocí vakuově napařovaného hliníku, přední středopásmové tweetery s kuželovou ozvučnicí z uhlíkových vláken, resp. koaxiální dvoucestné reproduktory v zadních dveřích v kombinaci s výškovými reproduktory zprostředkují dokonalý akustický zážitek.

Nový je také systém navigace SDA s podporou připojení chytrých telefonů nabízí praktické funkce vč. navigování prostřednictvím vestavěných map a podpory dopravních informací VICS. Součástí základní výbavy všech provedení jsou také technologie Apple CarPlay a Android Auto. Palubní displej infotainmentu byl zvětšen na 8" ve prospěch lepší čitelnosti i snadnějšího ovládání.

Nový ECLIPSE CROSS bude v ČR uveden na trh začátkem dubna 2021.

Tip na přehled nových aut v ČR skladem

Pokud přemýšlíte o nákupu nového automobilu, doporučujeme vám navštívit stránku Nová auta.

Fotogalerie

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ARCHIV ZPRÁV
čt 10.12.2020 07:05



0 +
 

Hlavní zprávy