Poté, co byl problém špatného stavu Libeňského mostu před 30 lety v roce 1992 veřejně zjištěn, konečně začíná být činěn pokrok v jeho opravě. Výsledkem tohoto dlouhodobého procesu je, že rekonstrukce mostu nakonec překoná finanční náklady ve výši dvou miliard korun, což stále způsobuje kontroverzi mezi odborníky, politiky a místní komunitou.
Libeňský most, vybudovaný v roce 1928, je důležitou součástí pražské dopravy, která propojuje severní část města přes řeku Vltavu. Avšak jeho špatný stav je trvale aktuálním problémem, kdy během let byl středem sporu mezi různými skupinami.
Řešení tohoto problému probíhalo v několika fázích, počínaje rozhodnutím o zbourání a nahrazení mostu novou konstrukcí v letech 2014-2018, předtím, než bylo rozhodnuto o rekonstrukci původního mostu. I přes souhlas některých odborníků s rekonstrukcí mostu, například profesora E. Brühwilera z univerzity v Lausanne, se za celou dobu vyskytly nekonečné debaty a politické manipulace s tímto projektem.
Kritici projektu poukazují na skutečnost, že více času, energie a zdrojů bylo věnováno politickým diskuzím, než samotnému plánování a provedení prací na mostě. Politikovou roli ve zdržování projektu zdůrazňuje opoziční zastupitel Ondřej Prokop (ANO), který kritizuje náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) za jeho politický alibismus a neschopnost zhotovit projekt. Udává, že čas ukázal, jak moc se pánové Brühwiler a Scheinherr mělili.
Jeden z hlavních problémů spočívá v tom, že kompetentní osoby byly neschopny se rozhodnout, zda most opravit, rozšířit nebo zbourat.
Zatímco cesta k opravě Libeňského mostu stále může být dlouhá a nákladná, doufáme, že alespoň tento příběh bude sloužit jako příklad pro budoucí rozhodování ohledně dalších mostů v Praze a ve zbytku České republiky. Je zapotřebí odborných posudků a spolupráce mezi všemi stranami, aby bylo možné nalézt nejvhodnější řešení, které bude zohledňovat jak ekonomické, tak historické a kulturní hodnoty daného místa.