Praha láká náročné turisty: Rekordní návštěvnost a vyšší útraty

Praha zažívá změny v turismu; luxusní hotely lákají klientelu hledající kvalitu. Turisté utrácejí více, přilákali jich 6 milionů do září, srovnatelně s rokem 2019. Cílem je vyvážený cestovní ruch s delšími pobyty. Příliv návštěvníků z Německa, USA, UK; obnovují se i kontakty s Čínou.


Praha zažívá proměnu v oblasti turismu, kdy se luxusní hotely těší na rostoucí zájem klientely zaměřené na autenticitu a kvalitu. Cestovní ruch se v uplynulých měsících usilovně snažil odvrátit od nepříznivých dopadů nadměrného turismu, jehož efekty jsou stále znatelné. Zdůrazňuje se, že ke změně dochází zejména díky efektivním marketingovým kampaním a výraznému zlepšení nabízených služeb.

S příchodem širší palety návštěvníků se do Prahy do konce září podařilo přilákat zhruba šest milionů turistů, což je srovnatelný počet s rekordním rokem 2019. Důležitým faktorem diverzifikace tohoto segmentu je zvyšování cenových hladin, které odrazuje méně žádoucí turisty a vítá ty, kteří jsou ochotni utrácet více.

Aktuální trendy ukazují, že turisté v metropoli utrácejí v průměru o 40 % více než v předešlých letech. Tato skutečnost je důkazem toho, že luxusní hotely v centru města nyní přitahují bonitnější a kultivovanější klientelu, která hledá kvalitní zážitky. Průměrná cena za noc se pohybuje kolem 250 eur, což stírá rozdíl mezi Prahou, Vídní a dalšími evropskými metropolemi.

Praha se snaží nejen přilákat nové turisty, ale zároveň dbá na to, aby udržela přijatelnou kvalitu života pro své obyvatele. Akcent se tak klade na příliv návštěvníků, kteří ocení delší pobyty a neomezí svůj zážitek na povrchní návštěvy turistických destinací. Tento přístup napomáhá udržet vyvážený cestovní ruch, který není založen jen na krátkodobé spotřebě.

Mezi hlavní zákaznické skupiny, které v posledních měsících směřovaly do Prahy, patří turisté z Německa, Spojených států a Velké Británie. Je patrné, že se obnovují kontakty i s trhy mimo Evropu, jako je například Čína, díky znovuotevření přímých letů.

Měnící se skladba návštěvníků a jejich rostoucí nároky mohou mít pozitivní efekt na ekonomiku města i kvalitu nabízených služeb. Investice do marketingu a rozvoje infrastruktury pomáhají vyrovnávat negativní následky minulosti a přibližovat Prahu k etablovaným pozicím na evropském cestovním trhu. Základem je jasná a strategická vize, která se snaží minimalizovat negativní externality a stavět na nadčasových hodnotách kultury a historie města.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky


Hlavní zprávy