V Praze-Troji se formují dlouhé kolony každý den, především v ranních hodinách. Hlavní město proto plánuje umístit chytrý semafor, který by měl pomoci regulovat dopravu. Tento krok však vyvolal diskuse, zejména ze strany radních Městské části Praha 8, kteří mají obavy, že by se tak dopravní problémy pouze přesunuly na jejich území.
Dopravní zácpy a zpoždění, které v některých případech dosahují až dvaceti minut, významně komplikují fungování městské hromadné dopravy. Tento problém, který se stal pro obyvatele trvalou noční můrou, má být řešen instalací chytrého semaforu na hranici s Bohnicemi. Za projektem stojí dopravní inženýři, kteří od systému slibují regulaci počtu projíždějících aut.
Radní Prahy 8, včetně Tomáše Slabihoudka z TOP 09, se však obávají, že opatření způsobí přeplnění okolí Kobyliského náměstí. Z tohoto důvodu chtějí předložit připomínky do správního řízení a hledat alternativy, jak předejít přenosu problémů z jedné části města na druhou.
Chytrý semafor by měl dle magistrátu nejen umožnit plynulejší provoz, ale také zvýšit bezpečnost u škol a školek v Troji. Téma zvýšené bezpečnosti se rozběhlo po incidentu, kdy motorkář srazil patnáctiletou dívku. Tento tragický případ donutil obyvatele, včetně autora petice Josefa Cíchy, k jednání a sepsání petice, kterou podepsalo přes třináct set lidí.
Na nebezpečném úseku již byla přijata některá opatření, jako instalace zpomalovacích prahů a posílení přítomnosti strážníků. V plánu jsou i další kroky, například rozšíření třicítky a úsekové měření rychlosti. Zvažuje se také varianta kompletního přenesení dopravního režimu do paralelní ulice Nad Kazankou.
Přestože termín spuštění chytrého semaforu zatím nebyl přesně stanoven, očekává se, že by mohl začít fungovat během několika měsíců. Technická správa komunikací následně vyhodnotí jeho přínosy a dopady, aby rozhodla o dalším postupu.