Zbrusu nová Toyota Aygo X

Nová Toyota Aygo X je crossover třídy minivozů, navržený a vyráběný v Evropě pro život ve městě i mimo něj.


Toyota při návrhu nového Ayga X provedla napříč celou Evropou důkladný průzkum požadavků na městské cestování, naslouchala přáním zákazníků a jejich požadavkům po stylovém, kompaktním automobilu. Aygo X je postavený na podvozkové platformě TNGA (Toyota Global New Architecture) GA-B, která se poprvé uplatnila u nového Yarisu, evropského Auta roku 2021, a později též u provedení Yaris Cross. Vůz vyniká ve městě nebo na dálkových trasách kompaktními rozměry a agilitou, aby v řidiči vyvolával za volantem potřebnou jistotu. Kromě toho musí evokovat a zprostředkovat emoce, ale současně využívat ty nejlepší technologie v kompaktním celku, to vše v souladu s hospodárným provozem. 

Aygo od své premiéry na trhu v roce 2005 představovalo nejdostupnější vůz značky Toyota v Evropě, který zákazníkům dělal radost svým mladistvým, svěžím a zábavným charakterem.

Noví zájemci o Toyotu více než dříve požadují eleganci, individuální charakter a možnost projevit svoji osobnost. Návrháři navázali na postavení stylové ikony ve třídě minivozů s cílem navrhnout koncepční vůz přesně pro takové zákazníky.

V návaznosti na úspěšné odhalení a pozitivní přijetí atraktivní varianty Ayga X Prologue v odstínu „zářivá chilli červená“ byl projekt Aygo X přesměrován na belgické oddělení designu společnosti Toyota Motor Europe, kde týmy návrhářů v úzké spolupráci s produktovým plánováním a vývojovým centrem proměnily nového zástupce třídy minivozů z původního konceptu v reálný produkt. Výrazný dvoubarevný lak karoserie Ayga X se ve spojení s novou koncepcí barev koření odrazil v jedinečném ostrém profilu, který upoutá pozornost důrazem na postoj nového modelu, připraveného vrhnout se s chutí do akce.  Pocit dynamiky ve prospěch sportovnější image ještě akcentuje nová klínovitá linie střechy. High-tech přední světla zdánlivě obepínají kapotu ve tvaru křídla, zatímco velká mřížka chladiče o něco níže společně s mlhovými světly a ochranným krytem nárazníku vytváří motiv zdvojeného lichoběžníku, jenž je součástí identity Ayga. Nový barevný koncept se inspiroval různými druhy koření. Pro nové Aygo X tak byla navržena jedinečná sestava barev, z nichž každá reprezentuje odlišnou esenci a osobnost vozu. 

Jedná se o barvy: 

  • Cardamom – kardamom hlásá mimořádný styl i eleganci, zprostředkující kultivované a neokázalé estetické kvality s efektem středně syté zelené. 

  • Chilli – chilli paprička je ohnivá a prémiová barva, která upoutá pozornost svým vřelým a hlubokým barevným leskem, za nímž stojí jemné třpytivé vločky kovu v modrém odstínu, začleněné do červeného laku.

  • Ginger – zázvor je rafinovaná béžová stálice, poukazující na dobrodružného ducha a vřelost.

  • Juniper – jalovec je mladistvě působící dotek mužnosti, modrá barva vytvořená speciálně pro tento model, kterému dodává ledový chlad, decentně doplněný o načervenalé tlumené podtóny.

Každý z těchto efektních odstínů koření je v nápadném kontrastu vůči černé střeše a zádi (vozy v dvoubarevném lakování), čímž Aygo X okamžitě vystupuje z davu jako svébytný model.

Uvedený motiv koření se však netýká jen exteriéru vozu. Hlavní prvky interiéru jsou sladěny s tóny koření na karoserii, a propůjčují tak kokpitu markantní design, zahrnující i přístrojovou desku a středový panel. Při bližším zkoumání sedadel objevíme prošívaný symbol „X“, decentně začleněný přímo do tkaniny. Označení modelu Aygo X se rovněž jemně odráží ve světlometech podle designové filozofie „keen look“ s cílem dodat tomuto vozu robustní a soudržnou identitu.

Nový jedinečný zástupce třídy minivozů používá osvědčenou a úspěšnou podvozkovou platformu GA-B, která z Toyoty Aygo X dělá jedinečný crossover s upravenou zmenšenou zadní částí podvozku v kombinaci s kratšími předními i zadními převisy.  Nové Aygo X s délkou 3700 mm přerostlo předchůdce o 235 mm, ačkoli rozvor narostl jen o 90 mm. Přední převis j o 72 mm kratší než v případě Toyoty Yaris, zatímco největší dostupná kola nyní mají 18".  Aygo X, navržené pro úzké městské uličky, se též chlubí mimořádně malým poloměrem otáčení (jen 4,7 m), jedním z nejmenších v celém segmentu. Celková šířka karoserie se v porovnání s modelem Aygo zvětšila o 125 mm na 1740 mm. Mezeru mezi předními sedadly tak bylo možné zvětšit o 20 mm, čímž se rozestup mezi pasažéry v oblasti ramen zvětšil o 45 mm. Na čele segmentu stojí i prostor pro zavazadla – délka zavazadelníku narostla o 125 mm a díky promyšlenému řešení prostoru za zadními sedadly se v porovnání s předchozí generací podařilo nafouknout objem o více než 60 litrů na výsledných 231 litrů. 

Aygo X je kompaktním vozem, v jehož výbavě najdeme i některé z důležitých moderních technologií. Se svojí Toyotou Aygo X bude každý zákazník propojen prostřednictvím systému Toyota Smart Connect a mobilní aplikace MyT. Toyota Smart Connect zahrnuje velký 9" dotykový displej s vysokým rozlišením, difuzní osvětlení a bezdrátové nabíjení, a nabízí tak zákazníkům bezproblémové uživatelské prostředí s doplňkovou mobilní aplikací MyT. Pomocí aplikace MyT může majitel sledovat různé analýzy vozidla, jako např. analýzu jízd, stav paliva v nádrži, varování nebo sledování polohy vozidla. Nejnovější multimediální systém od Toyoty ve vyšších výbavových liniích dále nabízí navigaci na bázi cloudu, která zprostředkuje dynamické informace o trase na bázi on-line služeb. V průběhu času budou uváděny nové služby prostřednictvím on-line aktualizací, a tak bude touto cestou do systému automaticky dodáván nový software i online služby. Systém Toyota Smart Connect dále nabízí kabelové i bezdrátové připojování chytrých telefonů prostřednictvím technologií Android Auto a Apple CarPlay.

Pro nejnovějšího zástupce třídy minivozů se rovněž uvádí vyspělý systém full-LED světel, který uvedenou technologii zpřístupňuje většímu počtu zákazníků. Světla denního svícení a směrová světla sestávají ze dvou světlovodů lemovaných jemnou žhnoucí září k akcentování ikonického profilu Ayga za všech světelných podmínek. Aygo X znamená velký skok kupředu ve smyslu bezpečnosti, kdy tento model ze segmentu minivozů bude poprvé na všech trzích standardě vybaven bezpečnostním systémem Toyota Safety Sense.

Aygo X bylo od počátku navrhováno tak, aby garantovalo maximálně hospodárný provoz. Má například nejnižší hmotnost surové karoserie ze všech vozů napříč automobilovými segmenty A a B (mini a malé vozy), což samo o sobě pomáhá k dosažení vynikající spotřeby paliva. Ke snížení spotřeby napomáhají i výlisky v prostoru předního nárazníku a podběhů kol, které lehce odklánějí proud vzduchu směrem od pneumatik, a potlačují tak víření vzduchu na přídi a kolem boků vozidla. Výlisky kolem podběhů zadních kol dále pomáhají odklánět proud vzduchu od zadních pneumatik k bodu sbíhání na zádi vozidla. K pohonu Toyoty Aygo X slouží opakovaně oceňovaný litrový tříválec 1KR-FE, jenž doznal dalších zlepšení v souladu s evropskými předpisy a nabízí vysokou míru spolehlivosti a výkonu s cílovým parametrem spotřeby paliva pouhých 4,7 l/100 km a emisí CO2 na úrovni 107 g/km. 

Zbrusu nové Aygo X, navržené a vyráběné v Evropě, v České republice, pro evropské zákazníky, bude v evropských městech udávat trend od první poloviny roku 2022.

TIP REDAKCE: Jak ušetřit při nákupu vozů značky Toyota?

Pokud si chcete pořídit auto značky Toyota za nižší cenu, doporučujeme vám navštívit tyto stránky:

Poznámka redakce: pokud plánujete nákup nového vozu a hledáte tip na nejlevnější nová auta v České republice skladem (bez ohledu na značku vozu), pokračujte na stránku Nejlevnější nová auta v ČR.

Fotogalerie

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky


Hlavní zprávy