V reakci na úřední dozor o hospodářské soutěži oznámil magistrát hlavního města Prahy, že připravuje novelu požadavků na umístění venkovní reklamy. Úřední dozor hospodářské soutěže (ÚOHS) zkoumá podezření z možného narušení hospodářské soutěže v souvislosti s regulací reklamy na veřejných místech. Pražský magistrát chce novelou zmírnit přísná pravidla umístění obřích reklamních plachet, která platí v současné době.
ÚOHS podezírá magistrát, že vyhláška upřednostňuje billboardy před plachtami na venkovní reklamu, což by mohlo narušit hospodářskou soutěž. 'Takto přijatá vyhláška by mohla bez objektivně ospravedlnitelných důvodů zavádět rozdílný přístup pro šíření venkovní reklamy pro billboardy a plachty a znevýhodňovat poskytovatele reklamy prostřednictvím plachet,' sdělil mluvčí úřadu Martin Švanda.
Avšak magistrát tuto obvinění odmítá. Podle radního Adama Zábranského (Piráti) začal ÚOHS řízení na základě stížností od provozovatelů reklamních plachet, kteří si stěžují na údajnou diskriminaci. 'S tím, že je nařízení diskriminační, se ale neztotožňujeme,' uvedl Zábranský.
Novela navrhuje rozšířit takzvanou třetí zónu ochranného pásma Pražské památkové rezervace, která se v současnosti týká konečné části ochranného pásma. Podle návrhu novely by třetí zóna zahrnovala celé území Prahy s výjimkou Pražské památkové rezervace a památkové zóny. V této nově vzniklé zóně by nařízení za určitých podmínek povolovalo umístění reklamních plachet na domech.
Ty by například nesměly překrývat okna bytů a nesměly by být osvětleny. Plachty by mohly být umístěny pouze na slepých štítových stěnách budov s podmínkou, že nebudou překračovat obrys stěny. Podle zástupců města by novela měla začít platit již od letošního července, pokud ji schválí radní.