Spojka metra D-C proražena

Dělníci na stavbě pražského metra D prorazili 468 metrů dlouhou spojku propojující trasu D s linkou C, kterou slavnostně dokončili zástupci DPP. Počáteční práce začaly v roce 2022 a úsek Pankrác-Olbrachtova má být hotov za 7,5 let za 14,5 miliardy Kč. Spojka bude sloužit k údržbě a přesunu vlaků; do roku 2027 plánují zprovoznit kolejový svršek.


Dělníci na stavbě pražského metra D dosáhli významného milníku. Nově prorazili 468 metrů dlouhou spojku, která propojuje novou trasu D s již existující linkou C. Tato spojka ústí přibližně 30 metrů za stanicí Pankrác do tunelu ve směru na Budějovickou. Dokud nebude spuštěna trasa D, tato spojka zůstane zaslepená.

Tímto krokem byly dokončeny všechny ražené tunely v prvním úseku metra D. Zástupci Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) tímto slavnostním krokem zakončili tuto fázi projektu. Podle náměstka primátora Zdeňka Hřiba mají zmíněné propojky strategický význam pro provoz metra. Do doby, než bude dokončeno nové depo Písnice, budou denně vlaky jezdící na lince D parkovány v depu Kačerov, odkud se budou vracet každé ráno a večer.

Stavba nové linky metra začala v roce 2022 a spojuje stanici Pankrác s Olbrachtovou. Celý úsek vyjde na 14,5 miliardy korun a jeho dokončení se plánuje na 90 měsíců, což odpovídá přibližně sedmi a půl letům. Podél ulice Na Strži bude instalována stanice Olbrachtova, navíc bude stanice Pankrác fungovat jako přestupní bod na linku C.

Tento úsek zatím nebude pro cestování cestujících využívaný, ale slouží primárně pro logistické účely při údržbě a přesunu vlaku. V další fázi projektu DPP plánuje rozšíření trasy metra z Olbrachtovy na Nové Dvory. Plánovaná modernizace obou linek C a D umožní jejich přepravu soupravami bez strojvedoucích.

Začátek staveb prací na druhé části metra D byl na chvíli zastaven kvůli námitkám, ale nakonec byl opětovně zvolen vítězem tendru projekt vedený firmou Subterra. Tento krok byl potvrzen Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který se zabýval stížnostmi vyřazeného sdružení firem PORR, VINCI a Marti.

Kromě nově vyražené spojky bylo dokončeno i ražení hlavních tunelů mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtovou, včetně záložního tunelu pro náhradní vlakové soupravy. Práce na izolačních vrstvách i na sekundárním ostění jsou nyní v plném proudu, jak dodává manažer metra D Jiří Hrnčíř. Plán je zprovoznit kolejový svršek v roce 2027 a během následujících dvou let dokončit montáž nezbytných technologií.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy