Správa železnic se letos pustila do rozsáhlé modernizace železniční infrastruktury v České republice. S významným finančním objemem 40 miliard korun se rozběhly projekty rekonstrukce tratí i železničních stanic. Přibližně polovina této částky je určena na úpravy tratí, zatímco částka přesahující dvě miliardy korun je vyhrazena na renovaci nádraží.
Jedním z nejvýznamnějších projektů je probíhající rekonstrukce smíchovského nádraží v Praze. Očekává se, že komplexní úpravy zvýší komfort cestujících a přinesou moderní standardy služeb. Do dvou let by měla být dokončena také proměna historického Masarykova nádraží, které má významný dopravní a kulturní význam v hlavním městě.
V Brně, konkrétně v Králově Poli, se začalo s výstavbou zcela nové nádražní budovy. Tento moderní objekt by měl lépe sloužit rostoucímu počtu cestujících a zároveň esteticky doplnit okolní urbanistický ráz města. Pro obyvatele a návštěvníky města Havířov je již k dispozici nová odbavovací hala, a současně se pokračuje v práci na nástupištích a podchodech, aby byly splněny veškeré nároky na moderní dopravní uzel.
Tato stavební činnost zasahuje do několika regionů, včetně Moravskoslezského a Jihomoravského kraje, což svědčí o celostátním dopadu těchto aktivit. Modernizace železnice nejenže přinese zlepšení pro komfort a bezpečnost cestujících, ale zároveň bude mít pozitivní dopad na regionální rozvoj a ekonomiku České republiky.