Tato varianta pojmenovaná po zakladatelích Václavu Laurinovi a Václavu Klementovi se vyznačuje specifickými designovými prvky karoserie i interiéru a přichází s mimořádně bohatou standardní výbavou. Nechybí ani rozsáhlá technická vylepšení. Modely Enyaq L&K 85 s pohonem zadních kol a Enyaq L&K 85x s pohonem všech kol poskytují maximální systémový výkon 210 kW. Nabízejí zvýšený dojezd až 570 km v režimu WLTP a dobu nabíjení z 10 % na 80 % kapacity baterie již za méně než 30 minut. Enyaq L&K je prvním modelem značky Škoda, který má nové uživatelské rozhraní pro snadnější ovládání a modernizovanou grafiku, která odráží novou firemní identitu značky Škoda. V nabídce bude jak Enyaq L&K, tak Enyaq Coupé L&K.
„V novém modelu Enyaq L&K zavádíme několik technických vylepšení, která budou následně použita i v dalších modelech této řady. Nová, výkonnější generace hnacího ústrojí poskytne vyšší maximální systémový výkon 210 kW. Zároveň se nám podařilo zvýšit maximální dojezd na 570 km v režimu WLTP a udržet nabíjecí časy z 10 % na 80 % kapacity baterie pod 30 minut. Na základě zpětné vazby od zákazníků jsme implementovali systém předehřevu baterie, který rovněž využívá údaje z navigace. Tato funkce optimalizuje výkon nabíjení i v chladném počasí. Naše nové uživatelské rozhraní navíc posouvá použitelnost na zcela novou úroveň, takže je ovládání vozu ještě intuitivnější.“
Enyaq Laurin & Klement je vybaven nejnovějším softwarem ME 4, který bude součástí všech modelů řady Enyaq vyráběných ke konci tohoto roku. Nový software přináší řadu vylepšení a nových funkcí. Patří mezi ně i funkce předehřevu, která baterii před zahájením nabíjení uvede do optimální teploty. Na výběr jsou dva režimy – proces lze spustit jak ručně stisknutím tlačítka na centrálním displeji infotainmentu, tak automaticky bez zásahu řidiče během cesty k rychlonabíjecí stanici, a to na základě údajů z navigace.
Škoda Auto nabízí pro model Enyaq L&K výběr ze dvou specifických designů interiéru. Součástí standardní výbavy je interiér L&K Shell s koženými potahy v béžové barvě. Na přání dodávaný interiér L&K Black je vybaven koženými potahy v černém provedení. Ventilovaná přední sedadla s masážní funkcí, která jsou exkluzivně nabízena ve verzi L&K, jsou součástí standardní výbavy obou interiérů. V menu infotainmentu si cestující mohou zvolit jednu ze tří funkcí "ventilace", "vyhřívání" a "vyhřívání s ventilací", aktivovat masážní funkci nebo ovládat nastavení sedadel. Pedály mají kryty v charakteristickém hliníkovém dekoru.
Nové je rovněž osvětlení nástupního prostoru u předních dveřích. LED osvětlení integrované ve vnějších zpětných zrcátkách nyní promítá na zem místo nápisu Škoda nápis Welcome. Řidič, který vystupuje z vozu Enyaq L&K, může využít novou funkci bezklíčového systému Kessy. Ta nově automaticky uzamkne dveře, když se majitel s klíčem vzdálí od vozidla. Stav zamčených dveří je potvrzen akustickým signálem z houkačky alarmu.
Maximální elektrický výkon 210 kW: Maximální jízdní výkon, který je dle UN-GTR.21 dostupný po dobu až 30 sekund. Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména venkovní teplota a stav nabití, teplota, technický stav nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Maximální jízdní výkon je k dispozici, když je teplota vysokonapěťového akumulátoru v rozmezí 23-50°C a jeho úroveň nabití je vyšší než 88 %. Odchylky, zejména od výše uvedených parametrů, mohou vést od snížení jízdního výkonu až k jeho úplné nedostupnosti. Teplotu vysokonapěťového akumulátoru lze do určité míry ovlivnit pomocí funkce nezávislé klimatizace a úroveň nabití je možné nastavit v infotainmentu vozidla. Aktuálně dostupný jízdní výkon se zobrazuje na indikátoru výkonu vozidla. Pro zachování nejlepší využitelné kapacity vysokonapěťového akumulátoru se při každodenním používání vozidla doporučuje nastavit cílovou úroveň nabití na 80 % (na 100 % doporučujeme vysokonapěťový akumulátor nabíjet například pouze před delší cestou).
Poznámka redakce: pokud si chcete pořídit nový vůz a jste fanouškem elektromobility, pokračujte na stránku Elektromobily v ČR.