Systém CMMS od QRmaint může odesílat oznámení o zaznamenané závadě několika způsoby. Oznámení push na smartphone, SMS nebo e-mail poskytují oddělením údržby okamžitou informaci o nové závadě, výzvě k vyvolání z operačního panelu nebo přiřazení úkolu konkrétní osobě. Dnes oznámení na mobilní telefon zajišťuje okamžitou informaci o poruše technikům, kteří se nacházejí kdekoliv na výrobní hale, a mohou rychle přistoupit k jejímu odstranění. Zkrácení reakčního času techniků významně snižuje dobu, po kterou jsou stroje mimo provoz.
Účinným způsobem oznámení o poruchách pomocí systému CMMS je investice do chytrých náramků. Chytrý náramek vypadá jako malé hodinky nebo náramek z umělé hmoty. Hlavní funkcí náramků pro údržbu je oznámení pomocí vibrací, které se objeví při novém ohlášení a účinně informují osoby nosící náramky. Toto řešení se velmi osvědčuje u techniků pracujících v hlučném prostředí, například na výrobní hale. Je vhodné vybavit zaměstnance náramky, aby se zkrátil jejich reakční čas na nové ohlášené závady.
Poruchy nejčastěji hlásí zaměstnanci výroby, kteří obsluhují výrobní linku v systému CMMS. Intuitivní a rychlé nahlášení závad je klíčem ke zkrácení provozních přestávek strojů. Stačí naskenovat QR kód stroje, použít portál pro ohlášení nebo operační panel umístěný na lince k nahlášení poruchy. Osoby z údržby okamžitě obdrží oznámení na svůj telefon o problému. Úplná informace v systému o ohlášení usnadňuje komunikaci a je záznamem konverzace, fotografií nebo poznámek zaměstnanců. Vedoucí mohou kdykoli zkontrolovat každé ohlášení a fáze odstranění závady.
Systémy CMMS umožňují stanovit termíny pro provedení pravidelných úkolů. Můžeme nastavit oznámení o nutnosti provádět akce pro konkrétní osoby v závislosti na kvalifikaci personálu nebo stanovených scénářích. Máme také možnost oznámit externí firmě (externímu servisu) termín nadcházejícího revize.
Skladové moduly v systémech CMMS umožňují sledovat termíny dodávek, analýzu spotřeby jednotlivých součástek a sledování minimálních a maximálních stavů skladových zásob. Jakmile je zjištěno překročení minimálních stavů, odesílají oznámení o nutnosti provedení objednávky. Tím se minimalizuje riziko, že by na skladě chyběl nějaký produkt. Systémy CMMS také umožňují optimalizovat skladové zásoby například na rok.
V reálném čase systém QRmaint CMMS umožňuje jednoduché vyslání výzvy z operačního panelu. Nejčastěji na výrobní lince dochází ke střídání operátorů. Obsluha panelu výzev spočívá v kliknutí na jeden z velkých dlaždic. Každá výzva je přiřazena k příslušnému týmu, například v případě poruchy budou pracovníci údržby informováni, nebo pokud dojde k nedostatku součástek, které chybí během výrobního procesu, informace dorazí k příslušnému týmu skladu.
Oznámení v systému CMMS umožňují rychlou reakci na problémy, poruchy nebo rušení výrobních procesů, což vede ke zkrácení doby provozních přestávek. Oznámení o plánovaných revizích zajistí, že nedojde k opomenutí provádění dané revize a umožní lepší přípravu na její realizaci. Implementace systému CMMS od QRmaint nakonec umožní odstranit všechny nevýhody tradičních metod hlášení poruch a výrazně zlepší komunikaci mezi pracovníky výroby a údržbou.