Praze se daří nahradit výpadek ruských turistů

Odborníci z Prague City Tourism odhadují, že do metropole během Vánoc přijede až na půl milionu cestovatelů – láká je i speciální vánoční kampaň.


Vánoce patří v Praze k hlavní turistické sezoně. Prague City Tourism proto spouští digitální kampaň, kterou podpoří příjezdový cestovní ruch. Společnost odhaduje, že do metropole přijede až na půl milionu návštěvníků, což odpovídá 75 % roku 2019. Podle dostupných dat je navíc patrné, že se úspěšně daří nahrazovat výpadek tradičních návštěvníků z Ruska například i domácími hosty nebo cestovateli z Nizozemí, Německa a Polska. Kampaň poběží v sousedních zemích a v Nizozemí, Itálii a Španělsku. Společnost ji poprvé financuje čistě z vlastních zdrojů a vyhradila na ni na 700 tisíc korun.

„S očekáváním jsme tento rok vyhlíželi čísla počtu cestovatelů, kteří do metropole zavítají s ohledem na dobíhající pandemii a válečný konflikt na Ukrajině. Podle aktuálních dat jsme na 70 až 75 % roku 2019 - to je pro město ideální stav vzhledem k overturismu minulých let. Navíc je vidět, že zacílením na jiné zdrojové trhy jsme úspěšně dokázali nahradit absenci turistů z Ruska,” popisuje předseda dozorčí rady Prague City Tourism Petr Zeman

Podle odborníků z Prague City Tourism do hlavního města během Vánoc dorazí okolo půl milionu cestovatelů. Návštěvnost Prahy i nadále zůstává na 75 % oproti číslům z předpandemického roku 2019. Podle odborníků z Prague City Tourism se díky cíleným kampaní daří nahradit výpadek turistů z Ruska, kteří tradičně tvořili početnou skupinu zahraničních návštěvníků. Tomu je přizpůsobená i připravená vánoční kampaň, která láká návštěvníky na unikátní magickou atmosféru prosincové Prahy a pečlivě vybraný program, propagující tradiční a autentický způsob slavení Vánoc.

„Při nastavování vánoční kampaně jsme vycházeli z dat letní kampaně Stay in Prague, proto cílíme na sousední státy společně s Nizozemím, Itálií a Španělskem, kde kampaň zaznamenala nejlepší výsledky,“ popisuje předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro a dodává: „V období adventu do Prahy míří turisté z celého světa. I proto jsme spolu s kampaní spustili také vánoční stránku prague.eu/christmas, kde zájemce nalezne veškeré informace týkající se vánoční Prahy, trhů nebo jednotlivých akcí. Člověk tam prakticky najde vše, co je spojeno s adventem v hlavním městě,“ dodává Cipro.

Vánoční stránka je k dispozici i pro domácí návštěvníky Prahy na adrese prague.eu/vanoce

Vizuální stránka kampaně podtrhuje kultivovanou image Prahy. Navrhl ji pražský ilustrátor Mára Čmára ze studia DRAWetc. Vizuál zachycuje pražské dominanty a magickou atmosféru, kterou navozuje město, ale i samotní lidé v něm. V rámci kampaně cílí Prague City Tourism na cestovatele se zájmem o historii, kulturu, gastronomické služby nebo zážitky. Kampaň poběží do konce roku 2022. 

Společnost pro vánoční sezónu také stále rozšiřuje nabídku služeb v rámci městské turistické karty Prague Visitor Pass. Vedle klasických památkových objektů, veřejné dopravy po Praze nebo vycházek s průvodcem nově zařadila hokejové zápasy HC Sparta Praha nebo sváteční míchaný nápoj v Manifestu Anděl. Vánoční atmosféra se přenese i na turistickou okružní tramvajovou linku číslo 42, která byla slavnostně nazdobená.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy