Oprava Barrandovského mostu se protáhne

Silničáři nedokončí opravu Barrandovského mostu v původním termínu. Betonová konstrukce vyžaduje další vyztužení kvůli horší kvalitě. Během prací se zjistilo, že předpínací lana jsou v horším stavu a budou nahrazena.


Silničáři letos nestihnou dokončit opravu Barrandovského mostu v původně avizovaném termínu do konce letních prázdnin. Původní betonová konstrukce na okraji mostu totiž vykazuje horší kvalitu, než se předpokládalo, což teď vyžaduje další vyztužení. Náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti), ředitel Technické správy komunikací (TSK) Filip Hájek a Lukáš Vráblík z Českého vysokého učení technického (ČVUT) potvrdili, že konzoly na severním kraji mostu jsou méně únosné, než se čekalo.

'Každá rekonstrukce je vždy velké dobrodružství,' řekl Hřib. Uvedl, že most má kromě svého hlavního jádra také konzoly, které vybíhají do stran, a bohužel se ukázalo, že tyto konzoly nejsou tak silné, jak by měly být. Problém se objevil při zahájení betonáže speciálním vysokopevnostním betonem, kdy se původní betonová konstrukce začala po položení ohýbat a rozlamovala novou vrstvu.

Podle Lukáše Vráblíka nelze takovouto vadu zjistit předtím, než dělníci odstraní kompletní vozovku a další části mostu. Zda se podobný problém objeví také na jižním okraji severního mostu, zatím není jasné, ale je to možné. Aktuálně na mostě pracují horolezci, kteří na něj přidělávají konstrukci, která bude podpírat konzoly, aby mohli dělníci na původní vrstvu nalít nový speciální beton a posílit výztuž mostu.

Během přípravných prací silničáři zjistili, že předpínací lana, která drží most, jsou v horším stavu, než se očekávalo. Tato lana budou nahrazena a doplněna novými. TSK také objevila problémy na jižním mostě, kde jsou kabelové kanálky a lana zkorodované a prolezlé. Při doplňkovém průzkumu se ukázalo, že stejnými neduhy trpí i severní most, tedy zatékání, reznutí a oslabení kabelů.

Dopravní opatření na mostě zůstávají stejná. Řidiči budou nadále jezdit v obou směrech třemi jízdními pásy místo čtyř. Nájezdová rampa ze Strakonické je zavřena, takže řidiči musejí využít obratovou rampu na Lihovaru.

Barrandovský most se skládá ze dvou částí: jižního mostu, po kterém jede doprava ze Smíchova do Braníku, a severního mostu, kde jezdí auta v opačném směru. Most z roku 1983 dosud nebyl kompletně opraven. Denně po něm projede přibližně 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.

Situace s dopravními omezeními na Barrandovském mostě zatím zůstává beze změn a řidiči se s nimi musí nadále vypořádávat. Řada z nich se s omezeními stále nesrovnala, což je patrné na hustotě provozu.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
NOVÝ RENAULT CAPTUR

Hlavní zprávy

 

Renault MASTER - navržen pro potřeby každé profese