Omezení předjíždění kamionů rozdělilo Česko: Bezpečnost vs. náklady

V Česku plánují omezit předjíždění kamionů nad 3,5 tuny na dalších 50 km dálnic, aby se zvýšila bezpečnost a plynulost dopravy. Kritici opatření považují za zastaralá a navrhují alternativy.


V České republice se chystá další omezení pro nákladní automobily na dálnicích. Ředitelství silnic a dálnic plánuje přidat zákaz předjíždění pro vozidla nad 3,5 tuny na dalších 50 kilometrech dálnic. Tato opatření by měla být zavedena do léta a cílem je plynulejší a bezpečnější provoz na silnicích.

Ministr dopravy Martin Kupka uvedl, že nové úseky se zákazem byly vybrány ve spolupráci s policií. Patří sem například část dálnice D1 z Holubic do Vyškova, nebo úseky na D2, D8 a D11. Tyto kroky mají podle ministra pomoci předejít nehodám, které se často stávají zejména v zimních měsících při nepříznivém počasí a zvyšují tak bezpečnost provozu.

Odstupy a předjíždění jsou však kontroverzním tématem mezi odborníky a dopravci. Dopravní specialista Roman Budský kritizuje opatření jako zastaralé a navrhuje využití telematických zařízení, která by reagovala na aktuální podmínky na silnici. Podle dopravních psychologů může pomalá jízda v koloně zvyšovat únavu řidičů, což paradoxně zvyšuje riziko nehod.

ČESMAD Bohemia, největší sdružení dopravců, také nesouhlasí s rozšířením zákazů předjíždění. Podle nich chybí přesvědčivé důkazy, že se zakázaná doprava zhoršuje. Kritizují, že kamiony platí vysoké poplatky na mýtném a omezením předjíždění se dálnice mění v silnice s jedním pruhem, což je nepochopitelné.

Pokud dojde k porušení zákazu, řidiči náklaďáků čelí vysokým pokutám a trestným bodům. Policie tento přestupek pilně sleduje, aby zajistila, že předjíždění kamionů nebude narušovat plynulost dopravy ani bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
UNIWEB - weby od lidí pro lidi

Hlavní zprávy