Obnovení tramvajové dopravy na Václaváku

Po 44 letech se v Praze na Václavském náměstí začíná stavět tramvajová trať. Výstavba potrvá tři roky a celkové náklady se odhadují na 1,24 miliardy korun. Tramvaje naposledy jezdily na náměstí v roce 1980, nová trať povede od Národního muzea do středu náměstí.


Po 44 letech se na Václavském náměstí v Praze opět objeví tramvajové trati. Dne 29. června roku tohoto roku se zahájí výstavba nové trati, která má potrvat tři roky, jak oznámil technický ředitel dopravního podniku (DPP) Jan Šurovský. Toto datum znamená rovněž dočasné zastavení provozu tramvají na náměstí mezi Vodičkovou a Jindřišskou, a to až do konce září. Celkové náklady na vybudování nové trati, která povede od Národního muzea do středu náměstí, jsou odhadovány na 1,24 miliardy korun.

Projekt výstavby se rozjede vytvořením odbočky a napojení na existující tramvajovou trať, přičemž následné práce se budou ubírat směrem k muzeu. Obě strany náměstí bude během období výstavby možné nadále využívat pro automobilový provoz. Prvním krokem budou tříměsíční opravy v oblasti Vodičkovy a Jindřišské ulice, kde budou rušené úseky tratě nahrazeny novými. Zároveň bude provedena oprava stropní desky stanice metra A Můstek nacházející se pod onymi kolejemi.

Dále se zaměříme na výstavbu retenční nádrže na vodu, která bude umístěna v podzemí, a to konkrétně pod místem, kde jsou nyní umístěny historické tramvaje ' uvedl Šurovský. Jednou z dalších fází bude příprava opravy stropní desky metra C Muzeum.

Zároveň s tím bude na plochách poblíž Vodičkovy a Jindřišské vytvořena provizorní obratiště, ' Budeme se snažit dojet co nejblíž ke staveništi', jak dodal Šurovský. DPP poté oficiálně zahájí stavbu tramvajové trati od středu Václavského náměstí směrem k Národnímu muzeu, přičemž přesný rozvrh prací bude podnik společně se stavební firmou ještě upřesňovat.

Podle slov ředitele Šurovského, se předpokládá, že při výstavbě kolejí přes magistrálu budou vždy průjezdné alespoň dva z tří jízdních pruhů. Přesný postup tohoto kroku je však stále ještě v plánování. Jakmile bude trať hotová, tramvaje nebudou ovlivňovat provoz aut, protože na místech křížení jsou již semafory a přechody pro chodce.

Na Václavském náměstí, které má délku 682 metrů a šířku 60 metrů, byly tramvaje naposledy viděny v roce 1980. Město se nyní chystá na jejich návrat, do původních kolejí se však místo nich objeví promenáda. Současně se počítá s omezením automobilové dopravy na náměstí.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky


Hlavní zprávy