Letiště Praha nabídne v průběhu sezony výběr ze 147 destinací, včetně 25 charterových. Letecké spojení s Prahou pak zajistí celkem 58 leteckých společností. Přibydou nová spojení, například do New Yorku nebo Rijádu. U celé řady dalších destinacích, například Londýna, Madridu nebo Paříže, dojde k navýšení frekvencí letů. V počtu destinací a dopravců letiště dosáhne na tři čtvrtiny nabídky z rekordního roku 2019.
„Oproti loňské letní sezóně nabídneme cestujícím o 19 destinací více, a to i přesto, že budou aktuálně zcela chybět destinace na Ukrajině a v Rusku. Pro porovnání, v rekordním roce 2019 se z Prahy létalo do 190 destinací. Počet 147 destinací v roce 2022 reprezentuje 77 procent nabídky z předkrizového roku. I přes nelehkou situaci v letectví, se nám tedy stále daří rozšiřovat mapu přímých spojení z Prahy,“ říká Jiří Pos, předseda představenstva Letiště Praha.
Z nových míst přibyde v létě v nabídce pravidelných letů například Rijád, španělské Alicante a Almería, portugalské Faro a Porto, řecké ostrovy Mykonos a Santorini, nebo černohorský Tivat. Představí se také několik zcela nových dopravců, jako je Air Montenegro, norský Flyr, saúdskoarabský flynas, islandský Play nebo turecký SunExpress. Do oblíbených destinací, jako je Londýn, Amsterdam nebo Paříž budou navýšeny frekvence letů. Od 21. května plánuje zahájit pravidelnou linku do New Yorku (letiště Newark) společnost United Airlines, od 27. května poté i letecká společnost Delta Air Lines z letiště JFK. Obě společnosti plánují provozovat své lety s každodenní frekvencí. V?průběhu nadcházející letní provozní sezóny budou nabízet spojení do nejvíce destinací letecké společnosti skupiny Smartwings Group (75), dále Ryanair (29), Eurowings (19), Wizz Air (12) a easyJet (11).
„Po dvouleté vynucené přestávce nabídnou letecké společnosti v průběhu letní sezóny další zajímavá spojení pro příjezdový i výjezdový cestovní ruch. I letos chceme vybrané destinace podpořit vlastními marketingovými aktivitami na českém trhu. V USA navážeme s CzechTourism a Prague City Tourism na naše marketingové aktivity v rámci projektu Touchpoint. Kromě toho společně plánujeme podporu příjezdového cestovního ruchu z hlavních evropských trhů, jako jsou Velká Británie, Francie, Itálie nebo Španělsko a nově také ze Saudské Arábie,“ uvádí Jaroslav Filip, ředitel Leteckého obchodu Letiště Praha.
Na webových stránkách Letiště Praha mohou cestující najít detailní a pravidelné aktualizovaný přehled dostupných spojení, včetně informací o tom, jaké letecké společnosti do dané destinace létají. Z tohoto přehledu se mohou zájemci prokliknout přímo na webové stránky leteckých dopravců, kde zjistí nejaktuálnější informace o letovém řádu a zároveň si mohou letenku rovnou zarezervovat. U vybraných míst si mohou cestující také zjistit zajímavosti o dané destinaci.
I během letní sezóny platí doporučení, aby si všichni cestující, kteří mají naplánovaný let, vždy před cestou zjistili všechny aktuálně platné podmínky pro cestování do své destinace i pro návrat do České republiky, vyhnou se tak případným komplikacím při odbavení nebo při hraniční kontrole. Cestující by se také měli informovat o případných platných opatřeních na palubě letadla své letecké společnosti.