VW Amarok: Vylepšený Pick-up

Všestranný model pro jízdu na silnici i v terénu byl vyvíjen a testován v Německu a Austrálii. Výroba bude probíhat v Jižní Africe.


Nový Amarok je prémiový pick-up pro Austrálii a Nový Zéland, pro bezpočet afrických zemí, Blízký východ a Evropu. Zákazníky přesvědčí charismatickým designem a důmyslnou koncepcí, promyšlenou výbavou, více než 20 novými asistenčními systémy, mobilními on-line službami, hospodárnými motory s vysokým točivým momentem, dvěma technologiemi pohonu všech kol, na míru navrženým příslušenstvím a čistou DNA designu značky VW. Nový Amarok je díky tomu jedním z nejmnohostrannějších a nejvyváženějších pick-upů na světě. Tyto vlastnosti vyjadřuje i slogan „No matter what“, volně přeloženo: „jsem připraven, ať se stane cokoli“. V prvních zemích přijde nový prémiový pick-up na trh na konci letošního roku, zahájení prodeje v České republice bude následovat v první polovině roku 2023.

Design tohoto vozu Volkswagen dává jasně najevo, že se jedná o Amarok. A přesto byl každý milimetr tohoto pick-upu nově koncipován, definován a navržen. Výrazný vývojový posun naznačují již rozměry tohoto všestranného automobilu. Nový Amarok je s vnější délkou 5 350 milimetrů o 96 milimetrů delší než předchůdce. Rozvor náprav se prodloužil o 173 mm na 3 270 mm. To přineslo více místa. Vzhledem k tomu, že je nárůst u rozvoru náprav nového Amaroku větší než u jeho vnější délky, zkrátily se převisy karoserie. Nový model má vnější šířku 1 910 mm, včetně vnějších zpětných zrcátek to je 2 204 mm. V porovnání s předchozí generací je větší i využitelná šířka karoserie. V závislosti na kombinaci kol a pneumatik je Amarok vysoký až 1 888 mm.

Charismatický design vozů Volkswagen

Exteriér pick-upu Volkswagen se prezentuje velmi působivě. Nápadná je vysoko umístěná, uhlazená kapota motoru s jednoznačnou DNA vozů Volkswagen. Charismatické jsou horizontální lišty v horní části masky chladiče, do níž jsou integrovány úzké světlomety osazené ve všech verzích sériově LED technologií. Verze Amarok PanAmericana, Amarok Aventura a Amarok Style mají sériově „IQ.LIGHT – LED Matrix světlomety“. Tyto prémiové interaktivní světlomety zaplaví tmavé cesty před pick-upem jasným světlem jako ve dne, aniž by oslňovaly protijedoucí řidiče. Navíc vytvářejí nezaměnitelný světelný design. Pod ozdobnými lištami přechází maska chladiče do horizontálního členění čelní partie, nebo – v případě verzí „PanAmericana“ a „Aventura“ – do designu s motivem písmene X. Nad registrační značkou je reliéfní nápis Amarok.

U nového pick-upu značky Volkswagen Užitkové vozy je markantní také design zadní části vozu. Široké víko korby je vymezeno zadními svítilnami ve tvaru písmene C (s LED technologií ve verzích „PanAmericana“ a „Aventura“), které zasahují až daleko do siluety. Téměř celou šířku víka korby zabírá reliéfní nápis Amarok. Samotné víko korby je nyní od stupně výbavy „Life“ sériově součástí centrálního zamykání. Korbu lze navíc zabezpečit elektricky ovládaným roletovým krytem. Kromě toho bude  v nabídce též pevná nástavba pro korbu a široký sortiment dalšího příslušenství.

Zákazníci budou mít v konfigurátoru modelu Amarok na výběr osm barev karoserie: nemetalický bílý lak „Clear White“ a metalické odstíny černá „Midnight Black“, modrá „Bright Blue“, světle šedá „Light Grey“, tmavě šedá „Dark Grey“, červená „Deep Red“, béžová „Bright Beige“ a modrá „Mid Blue“.

Perfektní konektivita a intuitivní ovládání

Značka Volkswagen Užitkové vozy koncipovala pro nový model Amarok interiér, který je důsledně funkční a velmi kvalitní. Součástí výbavy je digitální 8,0“ panel sdružených přístrojů („Digital Cockpit“, od verze „Style“ zcela digitální s úhlopříčkou 12,0 palce) a velmi moderní informační a zábavní systém s displejem ve formátu tabletu. Všechny systémy zahrnují uživatelská rozhraní Android Auto (Google) a CarPlay (Apple) pro integraci aplikací z chytrých telefonů do informačního a zábavního systému, mobilní on-line služby Volkswagen a dva vstupy USB. Pro značku Volkswagen Užitkové vozy je typické snadno srozumitelné ovládání – od sériově dodávaného multifunkčního volantu Volkswagen přes bezklíčkový přístupový systém a spouštění motoru tlačítkem („Keyless Access“) až po elektricky ovládanou parkovací brzdu pro verze s pohonem všech kol (od stupně výbavy „Life“). Modely Amarok PanAmericana a Amarok Aventura jsou navíc sériově vybaveny špičkovým audiosystémem Harman Kardon.

Multifunkční a prostorná korba

Za dvojkabinou se rozkládá ložná plocha dlouhá 1 544 mm a široká 1 224 mm (DoubleCab). Její největší šířka mezi podběhy je 1 206 mm. Díky tomu lze i u nového Amaroku uložit napříč na ložnou plochu jednu europaletu (1 200 x 800 mm). Korba modelu Amarok SingleCab (nebude v nabídce pro Českou republiku) má ložnou plochu s délkou 2 305 mm a šířkou 1 224 mm. K dispozici je tedy prostor pro přepravu dvou europalet uložených napříč za sebou. Korba má ve všech verzích výšku 529 mm. Palety a ostatní přepravované předměty lze připevnit k ložné ploše prostřednictvím stabilních kotevních ok. Každé kotevní oko nabízí nyní zatížitelnost v tahu až 500 kg. Uživatelé díky tomu mohou bezpečně využívat maximální užitečnou hmotnost až 1,16 tuny (v závislosti na výbavě).

Přeplňované vznětové motory s výkony od 110 kW do 184 kW

Nabídka vznětových motorů začíná třemi čtyřválci se zdvihovým objemem 2,0 litru. Základní verze, vyvinutá speciálně pro různé africké trhy, poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) a maximální točivý moment 350 N.m. Tato verze motoru je vybavena 5stupňovou manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Dalším výkonovým stupněm je TDI vyladěné na 125 kW (170 k) a maximum točivého momentu 405 N.m a dodávané v kombinaci s připojitelným pohonem všech kol a 6stupňovou manuální převodovkou. V mnoha zemích a v závislosti na trhu a výbavě bude tento motor nabízen také pouze s pohonem zadních kol nebo rovněž s připojitelným pohonem všech kol. Alternativně je navíc k dispozici 6stupňová automatická převodovka.

Nejvýkonnější čtyřválcové TDI má přeplňování dvěma turbodmychadly a poskytuje – mimo jiné na evropském trhu – nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a suverénní maximální točivý moment 500 N.m. V mnoha zemích bude tento motor v této výkonové třídě uveden na trh sériově s trvalým pohonem všech kol (4MOTION) a 6stupňovou nebo 10stupňovou automatickou převodovkou. Rozdělování hnací síly mezi přední a zadní nápravu probíhá v obou případech prostřednictvím dodatečné elektromechanické rozdělovací převodovky. V dalších zemích bude toto TDI k dispozici ve verzi o výkonu 154 kW (209 k) ve spojení s připojitelným pohonem všech kol a 10stupňovou automatickou převodovkou.

Roli vrcholné jednotky TDI převezme motor V6 3,0 litru. Například v Evropě bude tento šestiválec poskytovat nejvyšší výkon 177 kW (241 k). Kvůli odlišným emisním normám bude na vybraných trzích nabízena verze o výkonu 184 kW (250 k). Maximální točivý moment 600 N.m obou výkonových stupňů šestiválce přenáší vždy sériově dodávaná 10stupňová automatická převodovka v kombinaci s trvalým pohonem všech kol 4MOTION.

Přeplňovaný zážehový motor o výkonu 222 kW 

Volkswagen Užitkové vozy bude na některých trzích nabízet model Amarok navíc také s motorem na benzin. V tomto případě se jedná o přeplňovaný čtyřválec 2,3 litru, který poskytuje nejvyšší výkon 222 kW (302 k). Jeho maximální točivý moment je 452 N.m. Rovněž přeplňovaný zážehový motor se bude dodávat ve spojení s 10stupňovou automatickou převodovkou a trvalým pohonem všech kol. Na českém trhu nebude možné zážehový motor objednávat.

Dva systémy 4MOTION pro všechny myslitelné provozní podmínky

Trvalý pohon všech kol je vybaven dodatečnou elektromechanickou 2stupňovou rozdělovací převodovkou, připojenou pomocí příruby k manuální nebo automatické převodovce. Systém pracuje podle požadavků řidiče. Trvalý pohon všech kol 4MOTION nalézá uplatnění ve verzích s výkonem od 150 kW a nabízí široký výběr variant pohonu. Řidič může tlačítkem 4MOTION na středové konzole aktivovat čtyři různé provozní režimy. Standardním režimem je trvalý pohon všech kol. V tomto modu rozděluje systém hnací sílu v závislosti na adhezi a zrychlení variabilně mezi všechna kola. Ve druhém režimu – 4H – přenáší systém 4MOTION na kola méně hnací síly, aby například optimálně zvládnul jízdu po zasněžených úsecích silnice (vysoká trakce při normálních rychlostech jízdy). Jako třetí modus je kromě toho k dispozici nastavení 4L pro jízdu v terénu (vysoký točivý moment v nízkých rychlostech jízdy). Ve čtvrtém provozním režimu – 2H – jezdí Amarok mimořádně hospodárně. V tomto případě je – přednostně na suchých silnicích – poháněna pouze zadní náprava.

Druhý systém 4MOTION je přechodně připojitelný pohon všech kol, který nabízí tři provozní režimy a používá elektronicky ovládanou rozdělovací převodovku, která je rovněž připevněna k hlavní převodovce a v případě potřeby přenáší točivý moment na zadní a přední kola. Standardním režimem je v tomto případě pohon zadních kol, tedy 2H. Režimy 4H (silniční) a 4L (terénní) slouží rovněž k překonání náročných úseků. Bez ohledu na to, jakým pohonem všech kol je pick-up vybaven, suverénní technologie zaručí, že si Amarok poradí s jakýmkoli terénem a – v závislosti na verzi motoru – může tahat přívěsy o hmotnosti až 3,5 tuny.

Nový Amarok bude uveden na trh v pěti variantách výbavy. Vstupní verze nese označení „Amarok“, nad ní následují „Life“ a „Style“. Jako rovnocenné vrcholné verze budou nabízeny výbavové linie „PanAmericana“ (se zvýrazněným offroadovým charakterem) a „Aventura“ (prémiová výbava se silničním charakterem).

Řidiče podporuje šest inteligentních jízdních režimů

Řidiče podporuje až šest různých inteligentních jízdních režimů, přispívajících k vyšší úrovni komfortu. V závislosti na verzi výbavy se jedná o jízdní režimy „Normal“, „Eco“, „Slippery“, „Snow“/„Sand“, „Mud“/„Rut“ (zablácená vozovka/polní cesty) a „Tow“/„Haul“ (jízda s přívěsem/odtah). Amarok si díky této výbavě poradí prakticky s jakoukoli výzvou, se kterou se pick-up může v každodenním provozu potkat.

Poznámka redakce: pokud plánujete nákup nového vozu a hledáte tip na nejlevnější nová auta v České republice skladem (bez ohledu na značku vozu), pokračujte na stránku Nejlevnější nová auta v ČR.

Fotogalerie

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ARCHIV ZPRÁV
po 25.07.2022 09:40



0 +
 

Hlavní zprávy