Tramvajová síť: Libuš spojí s Novými Dvory do 2027

Pražský dopravní podnik plánuje rozšíření tramvajové sítě propojením Libuše s Novými Dvory, což má posílit veřejnou dopravu v této oblasti. Projekt za 1,5 miliardy korun by měl být dokončen v roce 2027.


Pražský dopravní podnik (DPP) se připravuje na realizaci důležitého projektu, který má za cíl rozšíření tramvajové sítě v hlavním městě. Připravovaná trasa mezi Libuší a Novými Dvory přináší naději na zlepšení veřejné dopravy nejen pro obyvatele této oblasti. Stavební práce by měly začít příští rok a dokončení se očekává v roce 2027.

Aktuálně má DPP k dispozici pravomocné povolení pro stavbu a rozšíření trati z Libuše do Nových Dvorů. Odhadované náklady na tento projekt činí přibližně 1,5 miliardy korun. V průběhu letošního roku by měla být vypsána veřejná zakázka na zhotovitele stavby, kterou podnik plánuje uspořádat.

Nově plánovaná trasa propojí již existující úsek Sídliště Modřany – Libuš, uvedený do provozu v květnu 2023, a prodlouží jej až do Nových Dvorů. Trať bude měřit 1,8 kilometru a jejím východiskem bude stávající zastávka Libuš. Odtud bude pokračovat podél Novodvorské ulice, kde dosáhne stávajících autobusových zastávek Přírodní, které se promění v nové zastávky pro tramvaje i autobusy.

Trať bude zakončena jednosměrnou smyčkou vedoucí ulicemi Novodvorská, Durychova, Libušská a Chýnovská. Na Durychově ulici vznikne výstupní a nástupní zastávka Nové Dvory poblíž budoucího vestibulu metra.

Součástí projektu bude i příprava základů pro podchod k budoucí stanici metra D, což umožní nepřerušený provoz tramvají během její výstavby. Všechny plánované zastávky budou bezbariérové a budou vybaveny digitálními informačními panely s aktuálními časy odjezdů.

Tato nová tramvajová trať zlepší dostupnost centra města pro široké spektrum obyvatel, kteří si budou moci užít přímé spojení tramvají. Po otevření čtvrté linky metra D bude trasa sloužit jako klíčové spojení s metrem.

V plánech DPP je také výstavba dalších tramvajových tratí, například spojení z Vinohradské ulice na malešické sídliště. Nedávno byl dokončen také úsek na Pankrác a další výstavba tratí probíhá mezi Divokou Šárkou a Dědinou nebo Barrandovem a Slivencem.

Rozvoj pražské tramvajové sítě doplní mj. i Dvorecký most, který propojí Prahu 4 s Prahou 5 a na jehož trasu naváže tramvajová trať směrem do Michle. Tímto opatřením se výrazně posílí kapacita a účinnost pražské dopravy.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
UNIWEB - weby od lidí pro lidi

Hlavní zprávy