Smíchovská Linka 137 míří k elektrifikaci

Dopravní podnik Prahy (DPP) plánuje zahájit elektrizaci autobusové linky č. 137 na Smíchově v podzimu. Elektrifikace je součástí rozvoje trolejbusových tras. Bateriové trolejbusy by mohly na lince začít jezdit koncem roku 2025.


Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) připrvuje zahájení elektriifikace autobusové linky číslo 137 na Smíchově v nadcházejícím podzimu. Mluvčí pražského dopravního podniku, paní Aneta Řehková dnes potvrdila, že zprovoznění trasy by mělo být součástí rozvoje trolejbusových tras, který podnik nedávno zahájil zprovozněním linky z nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla.

Jak připomněl technický ředitel DPP Jan Žurovský, pokud se neobjeví žádné vážné překážky, jako jsou komplikace během výběru dodavatele v rámci veřejné zakázky nebo v paralelním projektu Technické správy komunikací (TSK) v Peroutkově ulici, stavba infrastruktury by měla začít na podzim tohoto roku. Bateriové trolejbusy by se pak na lince mohly objevit na konci roku 2025.

Plán podniku počítá s budováním trolejového vedení dlouhého zhruba 4 400 metrů mezi zastávkami Santoška a U Waltrovky na Smíchově. Kromě toho se na trase plánuje přes stovka stožárů, které budou nést trolej a zároveň fungovat jako lampy veřejného osvětlení. Doplní se také téměř dva kilometry kabelů a pro trasu se postaví měničárna v Peroutkově ulici. Na konečné Na Knížecí vzniknou nabíjecí stanice, které budou napájeny z nedaleké tramvajové měničárny v Radlicích.

Je důležité poznamenat, že trolejbusy nebudou jezdit na celé trase linky 137. Elektrifikace se vztahuje pouze na úsek mezi Na Knížecí a U Waltrovky. Autobusy budou nadále jezdit na celé trase ze Smíchova do Jinonic a na Malou Ohradu.

DPP rovněž plánuje stavbu až 37 venkovních nabíjecích stanic v garážích Řepy. Ty se navážou na infrastrukturu vybudovanou při elektrifikaci linky číslo 119 z Veleslavína na letiště. Nové stanice budou určeny především pro standardní 12 metrů dlouhé trolejbusy.

Elektrifikace linky 137 je součástí širšího projektu na levém břehu Vltavy, kde DPP plánuje zavést trolejbusy také na linkách číslo 131, 134, 176 a 191. Po několika desetiletích provozu první trolejbusové linky, která jezdila z Palmovky do Miškovic a letošní zmíněnou linku na letiště, se tak Praha vrací ke své trolejbusové minulosti. První trolejbusy vyjely do pražských ulic v srpnu 1936 a vedly z tramvajové vozovny Střešovice přes Ořechovku a Hanspaulku ke kostelu svatého Matěje nedaleko Hradčan. Poslední trolejbusová linka na Strahově přestala jezdit na podzim roku 1972.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy