Do Prahy dorazilo během prvního kvartálu roku podle údajů Českého statistického úřadu 757 682 návštěvníků, což odpovídá 50 procentům stejného období roku 2019. Podle zástupců Prague City Tourism se tak návštěvnost metropole navzdory dobíhající pandemii a také válečnému konfliktu na Ukrajině dostala na predikovaná čísla.
Během prvních tří měsíců roku do Prahy zavítalo 757 682 návštěvníků. Nejvíce turistů přijelo z Česka, následovali hosté z Německa a Slovenska. Domácí turisté tvořili z celkového počtu 35 procent. Do Prahy jich dorazilo 267 543. Návštěvníci v hlavním městě strávili celkem 1 677 938 nocí, průměrná doba pobytu dlouhodobě zůstává na hodnotě okolo 2,2 noci.
“Postkoronavirová krize, válka na Ukrajině ale i krize energetická způsobují, že se turisté do české metropole vrací sice očekávaným, ale pozvolnějším tempem. Společně s Prague City Tourism budeme nadále pokračovat v motivování kultivované turistické klientely k návštěvě Prahy, a to zejména zahraničních ale i tuzemských rodin, seniorů či návštěvníků, jejichž cílem je kultura, historické památky či dobrá gastronomie,” říká radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.
Dynamičtější vývoj nastal až během Velikonoc a koncem dubna, kdy do Prahy zavítalo velké množství turistů, a návštěvnost památek, které má ve správě společnost Prague City Tourism, se blížila době předcovidové.
„Konec dubna a období Velikonoc jsou pro nás velkou útěchou z pohledu návštěvnosti našich objektů a také nadějí na následující měsíce. Například návštěvnost na Staroměstské radnici se dostala během Velikonoc na 80 % ve srovnání s průměrným týdnem roku 2019,“ vysvětluje předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.
Podle Cipra je zřejmé, že turisté chtějí po dvou krizových letech doprovázených vleklými proticovidovými restrikcemi opět cestovat. Kladně hodnotí i fakt, že se v turistických informačních centrech objevují i turisté ze zámoří, zejména ze Spojených států. Turisté z asijských států do Prahy stále ve větší míře nejezdí.
Prague City Tourism s partnery jako jsou Letiště Praha, Asociace hotelů a restaurací ČR a agentura CzechTourism tento rok plánuje tři velké marketingové kampaně, kterými chce podpořit jak příjezdový, tak domácí cestovní ruch. V červnu naváže na úspěšnou digitální kampaň Stay in Prague. Dále se zaměří na podporu domácího cestovního ruchu, protože dvě krizová léta ukázala, že i domácí turisté začali vnímat Prahu jako cílovou destinaci. A v neposlední řadě spustí osvětovou kampaň Enjoy Respect Prague, která bude turisty informovat o pravidlech a kultuře chování.