Z Brna je blízko do Rakouska, z Ostravy zase do Polska. Praha má ale díky své strategické poloze a rozvíjející se české dálniční síti relativně blízko ke všem našim sousedům. A má nejblíže do západní Evropy, kam naše cesta při dovolené autem míří nejčastěji.
Navíc díky tomu, že za dvě hodiny jste v Německu, můžete si následně užít nekonečnou síť německých dálnic bez poplatků a omezení maximální rychlosti. Jestli pak zamíříte přes Rakousko do Itálie, do Francie nebo do zemí Beneluxu, je už jen na vás.
I pokud míříte východnějším směrem, se dnes ale auto nabízí. Dálnice D1 je už konečně sjízdná a krásy východních zemí, kde rovněž rychle rostou nové dálnice, jsou nám stále blíž.
V EU zatím bohužel ve většině zemí chybí dlouhé nadnárodní rychlovlaky. Pokud ale míříte k našim sousedům, do všech čtyř zemí se vlakem dostanete. Je přitom celkem jedno, do které země míříte, do všech je dostupnost velmi dobrá.
Až na východní konec Slovenska se dostanete z Prahy přímou linkou, počítejte však s tím, že ve vlaku strávíte noc. Další dopravce vás zase vezme do polského Krakova. Přímá spojení lze ale nalézt i do Berlína, Vídně, či dokonce do maďarské Budapešti.
Dlouhodobě se přitom zvyšuje jak úroveň vlaků, tak rychlost a spolehlivost jednotlivých spojení. Pokud máte z minulosti s vlaky špatnou zkušenost, zkuste jim dát druhou šanci.
Prakticky neomezené možnosti pak máte, pokud zamíříte na Letiště Václava Havla. Přímými linkami se zde dostanete na všechna významná okolní letiště, odkud pak vedou navazující přímé línky do celého světa. Určitě si před cestou nezapomeňte sjednat cestovní pojištění.
COVID-19 sice dynamiku Ruzyně trochu zbrzdil, dlouhodobě se ale pražské letiště rozvíjelo a počet cestujících poměrně rychle rostl. Lze předpokládat, že až se situace vrátí do normálu, nové spoje se opět budou objevovat.
Foto: pexels.com/photo/woman-walking-on-pathway-while-strolling-luggage-1008155/