Petice za odstranění nápisu ve vestibulu Hradčanské vznikla a nasbírala první podpisy 1. května, aktuálně se počet petentů pohybuje okolo padesátky. Podle autora petice Ondřeje Turka nápis neodpovídá současným demokratickým hodnotám. „Občané, kteří tvoří naši společnost, se důrazně vyjádřili, že si přejí žít ve svobodném, demokratickém právním státě. Jasně deklarovali, že moc je rozdělena podle Ústavy České republiky, což znamená, že veškerá moc patří všem občanům státu, nikoli jen lidem, kteří se rozhodli pracovat,“ objasňuje Turek ve své petici důvody, proč je nápis nevhodný. Další petici založil již v březnu na portálu veřejné správy.
Podle Turka může toto sdělení mít podprahový vliv. „V momentě, kdy nás dané dílo, jasně určené k proklamaci dělnické třídy nad ostatními občany, učí přijímat tyto zastaralé nedemokratické principy, nelze přijmout ani jeho místní zakotvení s ohledem na kulturu, architekturu ani genius loci města,“ uvedl v textu. Ve vestibulu stanice, obloženém opukou, jsou zdobené stěny reliéfy. Část děl odkazuje na socialismus a ústavu Československé socialistické republiky (ČSSR) z roku 1960. Kritizovaná fráze „Veškerá moc v ČSSR patří pracujícímu lidu“ je v blízkosti nápisu, jenž Turek navrhuje odstranit.
Turek požaduje stáhnutí nápisu z vestibulu kvůli jeho nedemokratickému sdělení. Jako náhradu navrhuje nové dílo, které by respektovalo hodnoty, jež nejsou v rozporu s evropskými ani českými normami, a zachovávalo rovnost mezi lidmi a úctu k lidskosti. „Po mnoha letech jsem dospěl k postoji, že by bylo nejlepší dílo skutečně přesunout někam, kde je jasně uvedený kontext, například do Muzea komunismu,“ vysvětlil.
Reliéf zaujme širokou veřejnost již od dětství. Podle Daniela Šabíka, vedoucího tiskového oddělení DPP, je tématem díla ve stanici metra Hradčanská pokroková tradice ve vývoji české státnosti. „Obložení vestibulu je ze žluté opuky a zdobí ho výjevy z dějin českého státu, jejichž autory jsou Slavoj Nejdl, Jiří Prádler a Petr Honzátko.“
Podobná situace se odehrála na stanici metra Anděl, kde šestnáctiletý student Jan Boháč požadoval odstranění plastiky připomínající přátelství Prahy a Moskvy. DPP plastiku neodstranilo, ale ve spolupráci s magistrátem plánuje umístit vysvětlující tabulku a připravovat soutěž pro vytvoření nové podoby díla. Turek se s Boháčem shoduje, že podobná díla do metra nepatří. Peticím za odstranění socialistických symbolů z veřejného prostoru se věnuje značná pozornost, což svědčí o pokračujícím procesu vyrovnávání se s minulostí v české společnosti.