Parkování v Praze může zdražit až na 9 600 Kč ročně

Parkování v Praze může zdražit, zvláště v městské části Praha 7. Magistrát zvažuje zvýšení ročního poplatku za rezidenční kartu z 1 200 na až 9 600 korun. Cílem je snížit počet aut a zlepšit dostupnost parkovacích míst. Podobné kroky chystají i jiné části Prahy, což vyvolává debaty mezi obyvateli.


Situace s parkováním se stává stále problematičtější v mnoha českých městech. Roste počet aut, zatímco parkovacích míst je stále nedostatek. Mezi městy, která tento problém intenzivně řeší, se řadí také Praha.

V současné době diskutované změny v městské části Praha 7 zahrnují možnost zvýšení roční platby za rezidenční parkovací kartu z dosavadních dvanácti set korun na až 9 600 korun. Rozhodnutí by mělo padnout po anketě, která se uskuteční v rámci nadcházejících voleb do Evropského parlamentu.

Prvenství čelí problémy při hledání parkovacího místa na Letné. Podle statistik trvá průměrná doba hledání parkoviště 19 minut. Taková situace přiměla tamní obyvatele k menšímu využívání aut. Jan Drnek, jeden z obyvatel Letné, uvedl, že po páté hodině odpolední je parkování u nich 'dost tristní'.

Počet registrovaných aut v Praze 7 převyšuje kapacitu parkovacích míst o tři tisíce. Místostarosta Pavel Zelenka očekává, že zvýšení ceny rezidenčního stání na sedm až devět tisíc korun by mohlo snížit počet aut o třetinu.

Magistrát hlavního města nyní připravuje nová pravidla, která umožní městským částem přizpůsobit výši poplatků podle konkrétních potřeb. Zdeněk Hřib, náměstek pro dopravu, uvedl, že některé oblasti Prahy mají specifické problémy s parkováním, a proto je třeba tomu přizpůsobit i poplatky.

Praha 7 plánuje využít vybrané peníze na motivační příspěvky pro obyvatele, kteří nevyužívají modré zóny. Radní se snažili přesvědčit obyvatele o těchto plánech během středečního večera. Jedna z přítomných vyjádřila nespokojenost, že platí za parkování, aniž by měla zaručeno místo.

Podobný problém zažívá i Praha 3. Místostarosta Ondřej Rut zdůraznil, že cena parkovacích oprávnění musí být zvýšena, aby měla regulační efekt. Úpravy se očekávají pro všechny části metropole, kdy základní sazba by mohl být kolem čtyř tisíc korun. Konečná cena by měla být stanovena do konce tohoto roku.

Panuje však neshoda o plošném zdražení parkovného mezi městskými částmi. Většina z nich podporuje změnu, pokud by byla chráněna místa pro rezidenty v modrých zónách.

Srovnání s dalšími městy ukazuje, že obdobné poplatky platí řidiči i v Jihlavě, Pardubicích nebo v Ústí nad Labem. Naopak levněji vychází roční stání v Brně, kde stojí jen dvě stě korun. Parkováni je levnější pro první vozidlo, ale poplatky se zvyšují za další registrované auta.

Další města, jako Liberec a Jihlava, se také potýkají s nedostatkem parkovacích míst. Liberec nedávno otevřel nový parkovací dům, což však nestačí pokrýt poptávku. Jihlava rozšiřuje modré zóny do okrajových částí města.

V některých případech, jako je Svatý Kopeček u Olomouce, je parkování zaplněné již hodinu po otevření. Zvyšující se poplatky možná povedou k většímu využívání městské hromadné dopravy nebo jiných alternativních způsobů dopravy.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
NOVÝ RENAULT CAPTUR

Hlavní zprávy

 

Renault MASTER - navržen pro potřeby každé profese