Opravy Pražského okruhu: Asfalt mění za beton

Těžká technika začala opravovat úsek Pražského okruhu od Lochkovského tunelu po sjezd na Slivenec. Asfaltový povrch nahradí cementobeton. Práce potrvají do října a pak pokračují na jaře v opačném směru. Provoz je omezen na dva pruhy každým směrem s rychlostí 80 km/h.


Na opravovanou část Pražského okruhu, konkrétně na úsek od ústí Lochkovského tunelu ke sjezdu na Slivenec, v úterý najela těžká technika a začaly práce na odstranění starého asfaltového povrchu, který bude nahrazen cementobetonovým. Dělníci ze společnosti Skanska, která opravy provádí, již odstranili svodidla a rozšířili část okruhu, aby umožnili provoz ve dvou pruzích v každém směru. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl a zástupce Skanska Ondřej Šuch potvrdili, že práce potrvají do letošního října a příští rok budou pokračovat od dubna v opačném směru.

Pražský okruh je důležitou dopravní tepnou hlavního města, kterou denně projede na padesát tisíc automobilů včetně kamionů. Povrch okruhu je po šestnácti letech již značně opotřebovaný. Stavbaři aktuálně pracují na tříkilometrovém úseku a provoz je zajištěn ve dvou úzkých pruzích v obou směrech s omezením rychlosti na osmdesát kilometrů za hodinu.

„Dnes na stavbu dorazily čtyři těžké frézy a několik desítek nákladních automobilů. Odstraňujeme starý asfaltový povrch do hloubky 22 centimetrů, odkryjeme podloží, které zrecyklujeme, a finální betonový povrch vyrobíme v naší betonárně,“ popsal Ondřej Šuch. Do konce října se počítá s dokončením části směrem na Plzeň, a příští rok mezi dubnem a červencem se dokončí druhý směr.

V přípravné fázi stavby bylo nutné odstranit svodidla a upravit střední dělící pás tak, aby zde mohla operovat těžká technika. Pro nový povrch se použije speciálně vyvinutý silniční beton, který by měl vydržet až třicet let a je vysoce odolný vůči zátěži. Díky promyšlené logistice, blízkosti stavebního zázemí a možnostem logistického uspořádání se podařilo zkrátit dobu oprav z původně plánovaných 79 týdnů na třicet.

Provoz na Pražském okruhu se do běžného stavu vrátí až do března 2025 po dokončení nynějších prací. V dubnu příštího roku se zahájí oprava směřující na D1, kdy budou vozy jezdit obousměrně v druhém pásu směrem k D5. Tato fáze bude rovněž obsahovat dva jízdní pruhy v každém směru.

Opravy byly nevyhnutelné kvůli špatnému stavu okruhu. „Pokud by se opravy odložily, degradace povrchu by byla mnohem rychlejší, což by následně znamenalo ještě vyšší náklady a delší dobu oprav,“ uvedl Jan Rýdl. Dodal také, že pokud by se do trhlin v asfaltovém povrchu dostala voda, vznikly by ještě větší škody.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy