Nový chodník u pražského nádraží

Nový chodník u pražského hlavního nádraží zlepší přístup a bezpečnost cestujících. Projekt, který by měl být hotov za šest týdnů, navazuje na úpravy z roku 2019. Součástí rekonstrukce nádraží je i plán na novou tramvajovou trať.


V Praze se v současné době realizuje projekt výstavby nového chodníku u pražského hlavního nádraží. Jedná se o pokračování úpravy přístupu k nádraží, která by měla zpříjemnit a zabezpečit cestu návštěvníků. Již nyní víme, že by se měl chodník stát součástí již dokončené části v Legerově ulici. Na sociální síti X o tom informoval generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Chodník vytvoří pěší spojení k Fantově budově, a podle zdroje by měl být hotový za šest týdnů.

Nový chodník výrazně zlepší dosavadní stav, kdy byl přístup k nádraží ztížen a nebezpečný. Současně zmizí plot, který odděluje nádraží od silnice. Toto opatření navazuje na první úpravy z roku 2019, kdy byl zúžený chodník u nádraží rozšířen na bezpečnější šíři. Projekt podporuje bezpečnost, snadný přístup a rekonstrukci infrastruktury.

Na dalším vylepšení komunikace v okolí hlavního nádraží se již nyní pracuje i ze směru od Žižkova. V roce 2021 zde byl zprovozněn podchod, který propojuje nádraží s třetí městskou částí. Tyto úpravy pomohou nejen pěším, ale i cestujícím, kteří už nebudou muset přecházet přes park se zavazadly. Navíc se plánuje vznik nové tramvajové trati, která povede přímo k nástupišti v rámci rozsáhlé rekonstrukce nádraží.

Rekonstrukce a přeměna hlavního nádraží a jeho okolí by měla započít v roce 2028 a její náklady se odhadují na dvě miliardy korun. Plán ovšem čelí kontroverzi, neboť proti návrhu se zformovala petice s téměř deseti tisíci podpisy.

Zároveň připomeňme, že v prosinci minulého roku proběhlo slavnostní otevření zrekonstruovaných interiérů Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží, kterého se zúčastnil Jiří Svoboda a ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Opravy interiérů navázaly na rekonstrukci fasády, která proběhla v letech 2019 až 2022. Restaurace interiérů podtrhuje historický význam a památkovou hodnotu Fantovy budovy, která vznikla v letech 1901 až 1909 a sloužila jako hlavní odbavovací prostor nádraží až do roku 1977.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy