7. a 8. června 2024, mohou občané Prahy 7 vyjádřit svůj postoj k problému zvyšování cen za parkování. Čeká je hlasování, které by mělo určit budoucí směr této záležitosti. Městská část Praha 7 se snaží řešit rostoucí problém s nedostatkem parkovacích míst a zvýšenou koncentrací aut.
Holešovice hostily v pondělí 8. dubna první debatu o parkování, kterou uspořádala městská část Praha 7. Další debata, tentokrát zaměřená na obyvatele Letné, se bude konat následující pondělí. 'Diskutovali jsme s občany o naší následující strategii týkající se parkování v Praze 7. Přemýšlíme, zda upravit ceny parkování podle dostupných dat a výsledků průzkumu, abychom snížili počet parkujících a zvýšili dostupnost parkovacích míst. Alternativou je zachování současného modelu s levnými parkovacími místy na ulicích, které jsou však stále více a více přeplněné,' uvedl starosta Prahy 7 Jan Čižinský.
Ceny parkování by dle nových pravidel měly být složeny ze dvou částí. První část vybraných peněz by měla jít městu, zatímco druhou část by mělo ovlivnit rozhodnutí radnice. Tato myšlenka je součástí celopražské reformy, která ale zatím nebyla schválena.
Podle městostarosty Pavla Zelenky, který má v gesci dopravu, je systém nefunkční a občané mají stále větší problémy s nalezením místa pro své auto. V Praze 7 je v současné době zhruba o tři tisíce více aut než parkovacích míst. Městská část nepovažuje výstavbu nových parkovišť nebo vytvoření více míst vyhrazených pro místní jako řešení tohoto problému. Cena za roční parkování v modré zóně je pro rezidenty 1 200 Kč.
Nedávný průzkum městské části ukázal, že 60 % oslovených Pražanů je ochotno platit za rezidenční parkování 5 000 korun ročně a téměř polovinu této ceny, tedy 2 600 Kč, by bylo ochotno platit 80 % respondentů. Městská část Praha 7 také zvažuje finanční odměnu pro občany, kteří nepoužívají auto. Maximální suma by mohla dosáhnout dvou tisíc korun.
Seniory, držitele průkazů ZTP a pečovatele by zvýšení cen parkování nemělo ovlivnit. Finanční kompenzace by se naopak týkala i těchto skupin obyvatel. Dalekou budoucnost metropole tak mohou formovat opatření jako podpora občanů, kteří auto nevyužívají, nebo zdražení parkování pro ty, kteří jejich kapacity přetěžují.