Nová linka metra D v Praze se může zpozdit až do roku 2031

Projekt nové linky metra D v Praze čelí zpoždění kvůli komplikacím s výběrem zhotovitele. Původně plánované zprovoznění v roce 2029 se možná posune na rok 2031. Linka zlepší dopravní obslužnost na jihu města a bude zahrnovat automatické soupravy.


Pražské metro slaví aktuálně padesáté výročí, a to ne s prodloužením jedné ze stávajících tras, ale s výstavbou zcela nové čtvrté trasy. Cílem stavby je zlepšit dopravní obslužnost v jižní části města, avšak i tato ambiciózní realizace čelí komplikacím. S odkladem při výběru zhotovitele totiž projekt nabírá zpoždění a plánované zprovoznění v roce 2029 se přehodnocuje.

V první fázi výstavby linky D se počítá se vznikem dvou nových přestupních stanic. Na trasu C se bude přestupovat na Pankráci, která čeká rozsáhlá rekonstrukce, aby se stala největší přestupní stanicí pražského metra. V důsledku toho budou vlaky linky C stanici Pankrác po dobu jednoho roku projíždět. Další přestupní stanice na trase A je plánována pod náměstím Míru.

Ačkoli na trase D probíhají stavební práce pouze mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, mezi Olbrachtovou a Novými Dvory se zatím nic nestaví. Potíže nastaly při výběru dodavatele – Dopravní podnik Prahy vybral sdružení vedené firmou Subterra, přestože konsorcium kolem firmy Porr nabídlo nižší cenu. Antimonopolní úřad poté tento výběr zrušil, a dopravní podnik se rozhodl provést nové vyhodnocení, což dále zdrželo celý proces.

Generální ředitel Dopravního podniku Petr Witowski uvedl, že kvůli zdržení by dokončení a zprovoznění trasy D mohlo být odloženo o rok, tedy na rok 2031. Když bude celá trasa uvedena do provozu, bude přepravovat cestující na deseti stanicích od Náměstí Míru až po Písnici a její délka bude činit 10,5 kilometru, což podle odhadů využije denně desítky tisíc cestujících.

Zdeněk Hřib, náměstek primátora pro dopravu, zmínil význam nové trasy D, která by měla nahradit intenzivní provoz dieselových autobusů na jihu Prahy. Na trase D budou jezdit automatické soupravy, na jejichž nasazení dopravní podnik právě pracuje, a které by se měly používat i na nejstarší trase C. Podle Hřiba se očekává, že automatické vozy budou na lince C již v době otevření trasy D.

Zavedení trasy D bude znamenat významnou změnu v pražském dopravním systému, avšak vyžaduje pečlivé plánování a řešení vzniklých komplikací, aby se projekt mohl přiřadit k dalším úspěchům pražského metra.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky


Hlavní zprávy