Náklaďáky jako velká stavebnice. Kropicí vozy se mění na silniční sypače

Technici Pražských služeb připravili celou flotilu pracovních vozů na zimní službu.


V praxi to znamenalo vybavit 51 vozů nástavbou na posypový materiál a radlicemi. Cisterny, kropicí lišty a samosběrné technologie projdou údržbou a do služby se vrátí opět na jaře.

Samotná přestavba vozu zaměstná tři až čtyři naše techniky a trvá něco málo přes dvě hodiny. V pražských Vysočanech letos přestavěli 32 sypačů, v ruzyňské provozovně 19. Společně se subdodavateli bude do boje proti námraze a sněhu v metropoli připraveno přes 70 kusů této techniky.

„Přestavby jsou chytrým řešením pro vozový park. Jedno auto tak zvládne dvě role. Zatímco během jara a léta mají vozy nasazenou cisternu a kropicí lištu, nebo samosběrnou technologii, v zimě brázdí ulice s nákladem soli a pluhem,“ vysvětluje tiskový mluvčí Pražských služeb Radim Mana.

Vozy musí být stejně jako osobní auta připravena na zimu před začátkem zimní sezony. Ta u nás začíná 1. listopadu a trvá do konce března.

„Během tohoto období jsou naše auta prakticky ve stavu permanentní pohotovosti a musí být připravena k okamžitému výjezdu,“ pokračuje Mana.

K posypu těch nejdůležitějších komunikací musí vozy vyjet do půl hodiny od nahlášení. Na korbě mají zhruba 6 tun posypového materiálu. Pluhy přijdou na řadu, když připadne více než pět centimetrů sněhu. „Během následujících několika dní se uskuteční zkušební výjezd, aby ostrý start v nové sezoně proběhl bez problémů,“ dodává závěrem Mana.

Přestavby se netýkají celého vozového parku, pouze jeho části. O koordinaci údržby se stará TSK.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy