Marketér Vavřička prozradil, jak trojnásobně zvýšit neplacenou návštěvnost webu

Hledáte způsob jak zvýšit neplacenou návštěvnost svého webu bez velkých finančních nákladů? Přečtěte si 3 rady profesionálního SEO konzultanta a zkušeného marketingového poradce Jana Vavřičky!


Jak zvýšit bez finanční investice neplacenou návštěvnost webu například o 100 %? Jde to vůbec? Zeptala jsem se marketingového poradce Jana Vavřičky z online agentury UNIWEB s.r.o.

Ano, neplacenou návštěvnost online magazínu nebo firemního webu či eshopu můžete několikanásobně zvýšit, aniž byste museli utrácet peníze. Toto tvrzení rád podložím fakty. V roce 2020 jsme spustili informační a zpravodajský portál REGIONPRAHA.CZ, který je součástí mediální skupiny Region24.

V období LEDEN 2022 až SRPEN 2022 portál REGIONPRAHA.CZ získal 2x více uživatelů z neplacených výsledků vyhledávače Google.

růst neplacených návštěv z Googlu


Na obrázku vidíte graf z nezávislého měřícího nástroje Google Analytics, který ukazuje růst neplacené návštěvnosti. V lednu 2022 přivedl Google 220 uživatelů a v srpnu (aktuální měsíc ještě neskončil) to je k dnešnímu dni 489 uživatelů, což je více než dvojnásobek oproti lednu.

V období ŘÍJEN 2021 až ČERVEN 2022 portál REGIONPRAHA.CZ získal 3x více uživatelů z neplacených výsledků vyhledávače Seznam.cz.

růst neplacených návštěv ze Seznam.cz

V říjnu 2021 přivedl Seznam.cz 167 uživatelů a v srpnu 2022 (aktuální měsíc ještě neskončil) to je k dnešnímu dni 519 uživatelů, což je více než trojnásobek oproti říjnu 2021.

A teď již více konkrétně odpovím na vaši otázku. 

Zde jsou 3 tipy a rady, jak zdarma zvýšit návštěvnost webu či eshopu

  1. Pečujte o zdraví webu z pohledu SEO. Mějte správně nastavené onpage faktory, mějte rychlý a zabezpečený web. Určitě vám v této činnosti pomůže SEO friendly redakční systém, znalost optimalizace webů a přístup do Google Search Console, což je skvělý analytický nástroj zdarma.

  2. Pravidelné zvyšování relevantního obsahu vám časem přivede více uživatelů (viz grafy výše).

  3. Atraktivní obsah je král zvyšování návštěvnosti. Kromě běžných rutinních článků tvořte také netradiční zajímavé články pro návštěvníky vašeho webu. Využijte známé osobnosti z oblasti sportu, zábavy a showbyznysu. Požádejte své mediálně známé přátele a příbuzné, aby článek sdíleli na svých sociálních sítích a získáte další návštěvnost zdarma.

Pro větší názornost ještě přidám odkazy na nejčtenější články portálu REGIONPRAHA.CZ, abyste získali konkrétní představu, jaká temata mají čtenáři nejraději. Jde o tři nejčtenější nekomerční články.

Využívejte atraktivní obsah aneb 3 nejčtenější články na REGIONPRAHA.CZ

Chápu správně, že návštěvnost online magazínu nebo i firemního webu zvýšíme pomocí článků zaměřených na úspěšné sportovce, krimi zprávy a regionální události?

Jde o to pravidelně publikovat články, které souvisí s posláním vašeho online media a kromě standarních článků zveřejňovat také ty pomyslné exkluzivní třešničky na dortu. Tím myslím více atraktivní obsah jako jsou například rozhovory s osobnostmi. Každopádně obecně platí, že články s krimi tematikou mají větší čtenost a také aktuální regionální zpravodajství dokáže přinést větší návštěvnost. Záleží na rychlosti zveřejnění článku a sdílení na sociálních sítích v rámci vaší komunity.

Co byste chtěl na závěr vzkázat majitelům webů, kteří zvažují investici do zvýšení návštěvnosti?

Investujte do optimalizace internetových stránek pro fulltextové vyhledávače, do tvorby přitažlivého užitečného unikátního obsahu, do prezentace na sociálních sítích a do PPC reklamy. Na závěr jen dodám, že investice do SEO se vyplatí.

Děkuji za rozhovor

Andrea Ježková

Foto: Lucie Jandáková

O Janu Vavřičkovi

Bc. Jan Vavřička, MBA, DiS. z online agentury UNIWEB s.r.o. se o tvorbu a zvyšování návštěvnosti internetových stránek zajímá od roku 2006. Je zakladatelem magazínu Vanili.cz, který na Festivalu fantazie v Chotěboři získal cenu Aeronautilus za nejlepší české webové stránky věnované žánru sci-fi. V oblasti online marketingu má bohaté zkušenosti jako SEO konzultant, správce PPC kampaní, lektor a projektový manažer. Honza Vavřička byl nominován na Marketéra roku 2015

Více zde: Jan Vavřička na Wikipedii

Fotogalerie

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky


Hlavní zprávy