V březnu až květnu 2024 probíhal diagnostický průzkum, během kterého byla objevena vážná trhlina v pracovní spáře mezi dílci předepjatého nosníku v hlavním poli lávky v západní větvi. Tuto informaci zveřejnila Technická správa komunikací (TSK) na svém webu. Mluvčí TSK, Barbora Lišková, uvedla, že kvůli tomuto nálezu je zatížitelnost západní části lávky omezená na 120 kilogramů na metr čtvereční.
Podrobný průzkum a statické výpočty poté ukázaly, že most se nachází ve stavebním stupni VII, což značí havarijní stav. TSK proto přistoupila k neodkladným krokům pro zajištění bezpečnosti lávky, která spojuje park na vrchu Vítkov s parkem Krejcárek a je zároveň součástí cyklotrasy.
Práce na zabezpečení podpěr začaly 27. května a měly by být dokončeny do konce tohoto týdne. Během těchto prací došlo k nutným omezením dopravy, neboť lávka vede přes rušnou silnici. Podpory zde zůstanou až do doby, než bude nosná konstrukce mostu definitivně zbourána. Tým TSK bude situaci průběžně sledovat.
„V současné době probíhá příprava projektové dokumentace pro druhou etapu oprav, která zajistí trvalé řešení a umožní obnovu plného provozu na lávce,“ dodala Lišková.