Kontroverzní stopka pro stanici Depo Zličín

Kontroverzní rozhodnutí městské rady zastavit přípravu stanice Depo Zličín, kterou zahájil bývalý náměstek Adam Scheinherr, vzbudilo značnou kritiku. Stanice měla sloužit pro linku metra B a zahrnovat P+R parkovací dům. Nicméně, radní argumentují nízkým počtem cestujících a vysokými provozními náklady.


Adam Scheinherr, který v minulém volebním období jako pražský náměstek zahájil přípravu stanice Depo Zličín, nyní hlasitě kritizuje nedávné rozhodnutí městské rady o pozastavení projektu. Tato stanice měla být nejen novou konečnou linky metra B, ale také využívat stávající koleje vedoucí do depa ve Zličíně.

Depo Zličín šlo plánovat jako jednu z mála povrchových stanic pražského metra, u níž by vyrostl velký P+R parkovací dům. Podle Scheinherra by metro přiblížilo vznikající bytovou výstavbu a stanice by sloužila nejen řidičům využívajícím nový parkovací dům P+R, ale také cestujícím z příměstských linek. DPP dokonce vypsal architektonickou soutěž na design stanice a podle Scheinherra má podepsanou smlouvu s projektantem. Podnik navíc získal pro stanici v červnu územní rozhodnutí.

Navzdory těmto přípravám městská rada v červnu schválila aktualizaci investic zahrnutých do tzv. plánu udržitelné mobility, v níž už stanice není zahrnuta. Podle primátora Hřiba byla důvodem rozhodnutí absence dostatečného množství cestujících. 'Prázdné vlaky by vozily hlavně vzduch při výrazném růstu provozních nákladů. P+R pro 600 vozidel vygeneruje maximálně okolo tisíce cestujících, což je méně, než odveze jedna jediná souprava metra,' uvedl Hřib. Dodal, že z tohoto důvodu by město na vybudování stanice ani nezískalo evropskou dotaci.

Místo původního záměru modernizuje DPP depo s tím, že koleje do budoucna umožní i vybudování stanice. 'Využití územního rozhodnutí v budoucnu, až začne tato stanice dávat smysl, tedy není vyloučeno,' sdělil Hřib. Dodal, že v oblasti Zličína město stále jedná o stavbě P+R parkoviště, ale na jiném místě.

Scheinherr rozhodnutí zastavit přípravu již kritizuje. 'Čerstvě získané pravomocné územní povolení je skvělý výsledek práce DPP, bohužel pro Pražany s hořkou pachutí. Doslova stačilo nedělat nic a Praha mohla do dvou let začít stavět novou stanici. Koalice ODS a Pirátů bohužel neumí projekty rozjíždět, pouze zastavovat,' uvedl. Zároveň vyzval koalici Spolu (ODS, TOP09, KDU-ČSL), Pirátů a STAN, a především Hřiba, k dokončení záměru.

Jako příklad uvádí Scheinherr stanici Depo Hostivař, která byla v roce 2006 postavena jako součást depa z jedné jeho bývalé haly. Podobný princip mohl být využit i ve Zličíně. Vedle dep v Hostivaři a Zličíně funguje v pražském metru ještě třetí depo na Kačerově.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy