Zákazníci, kteří si pořídí IONIQ 6, budou těžit z úspěšného úsilí koncernu Hyundai Motor Group o vývoj vyspělé bateriové technologie, umožňující bezstarostnou jízdu s dlouhým dojezdem. IONIQ 6 bude se spotřebou elektrické energie 13,9 kWh/100 kilometrů podle WLTP jedním z energeticky nejhospodárnějších elektromobilů na trhu. Na český trh bude uveden na přelomu tohoto roku.
„Od začátku vývoje modelu IONIQ 6 jsme se zaměřili na to, abychom vytvořili elektromobil s nejdelším dojezdem,“ řekl Jae Ho Huh, vedoucí Sub-Mid Project Management Center ve společnosti Hyundai Motor Company. „Chceme se stát globálním lídrem v elektromobilovém segmentu, a proto jsme si stanovili závazek poskytovat majitelům našich modelů nejlepší možné elektromobilové výkony, a tím jim dopřávat skvělé zážitky z mobility.“
Platforma E-GMP modelu IONIQ 6 vychází vstříc rozmanitým životním stylům zákazníků
Pozoruhodný dojezd modelu IONIQ 6 umožnila z velké části speciální platforma pro elektromobily koncernu Hyundai Motor Group s označením E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Neméně důležitou roli sehrál také ultra nízký aerodynamický odpor vzduchu tohoto aerodynamického, elektrifikovaného sedanu. E-GMP poskytuje optimální elektrické výkony a ultra rychlé, 800V nabíjení, které za pouhých 15 minut umožňuje prodloužit dojezd až o 351 kilometrů. Nabití z 10 na 80 % trvá 18 minut. Systém podporuje 400V nabíjení bez potřeby dodatečných komponentů nebo adaptérů.
Aerodynamický, elektrifikovaný sedan využívá výhody platformy E-GMP, mimo jiné v podobě nejdelšího rozvoru náprav ve svém segmentu, 2950 mm, a cestujícím nabízí mimořádný vnitřní prostor. IONIQ 6 může být díky platformě E-GMP s inovativní technologií V2L (Vehicle-to-Load) kanceláří na kolech nebo mobilním záložním zdrojem elektrické energie. Nový model může nabíjet elektrická zařízení, například při kempování nebo výpravách do přírody.
IONIQ 6 dosáhl nejnižšího součinitele aerodynamického odporu vzduchu v produktové nabídce společnosti Hyundai Motor
Společnost Hyundai Motor maximalizovala dojezd elektromobilu IONIQ 6 prostřednictvím pečlivé práce na aerodynamickém designu i celkové konstrukci. Tento vůz se může pochlubit součinitelem aerodynamického odporu vzduchu 0,21, což je nejnižší hodnota v produktové nabídce společnosti Hyundai a jedna z nejnižších hodnot v rámci celého automobilového průmyslu.
Aerodynamický vzhled modelu IONIQ 6 a různé designové prvky, například aktivní vzduchové klapky, kanály pro řízené obtékání kol vzduchem, integrovaný zadní spoiler nebo zmenšené mezery mezi okraji kol a blatníků, výrazně zlepšují aerodynamické vlastnosti tohoto modelu, který se současně řadí mezi nejelegantnější vozy na světě. Minimalizace volných prostorů mezi předním nárazníkem a pneumatikami zlepšuje aerodynamické vlastnosti v okolí podběhů kol. Uvedené opatření, realizované poprvé u modelu značky Hyundai, zvyšuje jízdní komfort cestujícím v tomto mimořádně aerodynamickém, elektrifikovaném sedanu a současně přispívá k překonávání aerodynamických výzev vyplývajících z krátkého převisu karoserie vpředu.
„Vynaložili jsme veškeré úsilí, abychom navrhli a zkonstruovali nejúspornější vůz v elektromobilovém segmentu,“ řekl Byung Hoon Min, vedoucí střediska Total Vehicle Performance Development Center ve společnosti Hyundai Motor Company. „Zaměření na zlepšování aerodynamiky nám pomohlo dosáhnout jednoho z nejdelších dojezdů mezi nabízenými elektromobily, což sníží obavy zákazníků z krátkého dojezdu a přispěje k růstu celého segmentu elektricky poháněných vozidel.“
Poznámka redakce: pokud plánujete nákup nového vozu a hledáte tip na nejlevnější nová auta v České republice skladem (bez ohledu na značku vozu), pokračujte na stránku Nejlevnější nová auta v ČR.