Hrad řeší vadné opravy oken z Mynářovy éry

Hrad řeší reklamaci stomilionové zakázky na výměnu stovek oken v jižním křídle, které vykazují závady. Opravy byly provedeny za správy bývalého vedoucího Kanceláře prezidenta Vratislava Mynáře. Špatný stav oken bude hrazen stavebními firmami, nikoli Hradem.


Pražský Hrad se potýká s reklamací stomilionové zakázky na opravu jižního křídla, která zahrnovala výměnu stovek oken

Podle Karolíny Blinkové, vedoucí oddělení komunikace Hradu, zahrnuje reklamace na tuto zakázku některé závady na oknech, jako jsou uvolněná kování, nesoudržný nátěr okenních křídel nebo menší netěsnosti okenních křídel. Firma Pracom, která dodala závadná okna, se již s reklamací seznamuje, jak potvrdil její jednatel Jan Munzar.

Ředitel hradního odboru památkové péče Petr Kroupa, který měl na zakázku dohlížet, připustil nízkou kvalitu práce. 'My jsme rozporovali nízkou kvalitu práce. Především řemeslného provedení, to bylo velmi špatné,' řekl Kroupa Seznam Zprávám. Nicméně zatím nebylo objasněno, proč Hrad práce převzal a proč reklamaci uplatňuje až s odstupem tří let.

Nová administrativa prezidenta Petra Pavla uvádí, že nápravu špatného stavu oken nebude platit Hrad, ale stavební firmy. 'Reklamace jdou finančně na vrub zhotovitele, nikoli Správy Pražského hradu,' uvedla Blinková s tím, že ve smlouvě je zakotvená pětiletá záruka na provedené práce.

Plánované oživení Zlaté uličky v areálu Pražského Hradu zahrnuje zpřístupnění tradičních řemesel ve zdejších staveních. Tomuto projektu by však mohly komplikace se závadnými okny způsobit zdržení.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy