Ford představuje novou Fiestu

Ford dne 16.9.2021 poprvé ukázal podobu nové Fiesty, která přichází se sebevědomým modernizovaným vzhledem, rozšířenou nabídkou technologií a vyspělými mild-hybridními motorizacemi.


S tímto souborem vylepšení je kompaktní hatchback připraven na budoucnost.

Nový, expresivnější vzhled dodává Fiestě na nepřehlédnutelnosti a současně přináší výraznější vizuální odlišení jednotlivých výbavových linií – Trend Edition, Titanium, ST-Line a Active. Zároveň dochází ke změnám nabídky barev laku, vzorů kol a provedení interiéru. 

„Na dlouhodobém úspěchu Fiesty má velký podíl její schopnost jít s dobou a neustále posouvat měřítka zážitků z jízdy, technické vyspělosti i hospodárnosti,“ řekl Roelant de Waard, ředitel divize osobních vozů ve Ford of Europe. „Nová Fiesta představuje v segmentu malých vozů další velký skok vpřed a pro každý životní styl má v nabídce vhodnou modelovou variantu.“

Svěží a osobitější vzhled

Nová Fiesta staví na osvědčené architektuře Fordu pro vozy segmentu B, kterou využívá i kompaktní SUV Ford Puma. V závislosti na konkrétním trhu bude nadále k dispozici v tří- i pětidveřovém provedení. Nový vzhled exteriéru začíná kapotou, která zvětšuje výšku předních partií, a rozměrnější horní mřížkou. Logo modrého oválu je nyní umístěno přímo na mřížce, nikoliv na hraně kapoty, což spolu s novými, sériově montovanými LED světlomety přispívá k sebevědomějšímu vzhledu nové Fiesty. Standardní zadní svítilny působí rafinovaněji díky novému černému lemování. LED zadní svítilny dodávané pro vybrané verze pak mají vnější plochy v prémiovém černém provedení. Jednotlivé varianty nové Fiesty se nyní více liší vzhledem předních partií i různými detaily vnějšího a vnitřního designu, které odrážejí jejich individuální charakter. Zákazníci mohou vybírat ze sedmi vzorů kol z lehké slitiny, nabídku laků pak rozšiřují dva nové odstíny – modrá Boundless a červená Beautiful Berry.

„Fiesta je malý vůz s osobitým charakterem, v jehož vzhledu se vždy odrážel řidičsky atraktivní jízdní projev a kvalita,“ řekl Amko Leenarts, ředitel designu Ford of Europe. „V případě nové Fiesty jsme pro každou variantu vytvořili ještě výraznější odlišení, aby si zákazníci mohli vybrat podle svých preferencí a životního stylu.“

Motory pro dnešek i zítřek

Nová Fiesta je poháněna kultivovanými, energickými a úspornými zážehovými motory EcoBoost, popřípadě EcoBoost Hybrid, což je 48V mild-hybridní technologie. Pohonné jednotky Ford EcoBoost Hybrid přinášejí nižší provozní náklady a zároveň posilují zážitky z jízdy, kterými je Fiesta vyhlášená. EcoBoost Hybrid kombinuje zážehový motor s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem. Ten při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a uchovávat ji ve formě elektřiny. Lithium-iontová baterie pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.

Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. Podle potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu. A protože dokáže znovu spustit motor za pouhých 350 milisekund, umožňuje využívat funkci Auto Start-Stop v širším rozsahu provozních scénářů. Například při dojíždění do zastavení, jakmile rychlost klesne pod 25 km/h, a to i se zařazenou rychlostí. Stačí, aby řidič vyšlápl spojku.

Motorizace 1.0 EcoBoost Hybrid je v nové Fiestě nabízena ve dvou variantách nejvyššího výkonu, 92 a 114 kW (125 a 155 k), v obou případech s manuální šestistupňovou převodovkou. Spotřeba paliva od 5,0 l/100 km a emise CO2 od 113 g/km dle metodiky WLTP  představují oproti nehybridní verzi motoru 1.0 EcoBoost 92 kW zlepšení o pět procent, v městském provozu však může být úspora podle údajů Fordu až desetiprocentní.

Motorizaci EcoBoost Hybrid 92 kW lze na přání kombinovat také se sedmistupňovou automatickou převodovkou Ford Powershift s dvouspojkovou konstrukcí. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2dle WLTP začínají pro tuto variantu od 5,3 l/100 km, respektive 119 g/km. Převodovka Powershift udržuje motor v optimálních otáčkách a zároveň umožňuje aktivaci funkce Auto Start-Stop při rychlostech pod 12 km/h, což zlepšuje spotřebu paliva v městském provozu. Při požadavku na maximální akceleraci, typicky při předjíždění, navíc tato samočinná skříň dokáže podřadit až o tři rychlostní stupně.

Zážehový motor 1.0 EcoBoost je pro novou Fiestu nabízen v provedení o nejvyšším výkonu 74 kW (100 k), které dle WLTP vykazuje spotřebu paliva od 5,3 l/100 km a emise CO2 od 121 g/km. Stejně jako hybridní varianta využívá tento agregát vysokotlaké přímé vstřikování paliva, nezávisle proměnné časování sacích i výfukových ventilů a klikovou hřídel vyváženou tak, aby přispívala ke kultivovanému chodu. K dispozici je se šestistupňovou manuální převodovkou.

Jistota a komfort díky novým technologiím

Nová Fiesta přichází s technologiemi, které zvyšují pohodlí i jistotu řidiče v celém spektru scénářů od městského provozu až po jízdu po dálnici. Standardně dodávané LED světlomety využívají diody v potkávacích, dálkových i denních světlech. Matrix LED světlomety, dodávané na přání do vyšších výbav, navíc přizpůsobují světelný paprsek aktuálním podmínkám.  

Nová Fiesta nabízí také plně konfigurovatelný digitální panel, tvořený TFT obrazovkou o úhlopříčce 12,3 palce. Řidič má možnost zvolit si, jaké informace chce vidět prioritně, a to včetně navigačních pokynů. Do svého arzenálu pokročilých asistenčních technologií přidává nová Fiesta rovněž varování před najetím na dálnici v protisměru. V nabídce výbavy nechybí ani adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a rozpoznáváním dopravních značek, který automaticky udržuje bezpečný podélný odstup. Ve vozech s automatickou převodovkou dokáže brzdit až do úplného zastavení i opětovně uvést vůz do pohybu, což značně usnadňuje jízdu v kolonách. Aktivní parkovací asistent pomůže s vyhledáním vhodného místa a následně do něj vůz navede, ať už podélně, či kolmo. Řidič ovládá pouze akcelerátor, brzdy a převodovku.

Nová Fiesta ST v nepřehlédnutelné zelené

Ford dnes odhalil také nové provedení sportovního hatchbacku Fiesta ST, vyvinutého v režii Ford Performance. Osvěžený vnější design upoutá agresivnějším vzhledem předních partií se šestiúhelníkovým vzorem horní i spodní mřížky a většími postranními vstupy vzduchu. Horní mřížka a boční vstupy jsou vyvedeny v šedém odstínu Chrystaline, zatímco přední spoiler, nástavce prahů, zadní spoiler i difuzor jsou lakované v barvě karoserie. Sériově 18palcová kola z lehké slitiny se pyšní tmavou povrchovou úpravou Magnetite a paletu laků rozšiřuje sytě zelený odstín ST Mean.

V interiéru se objevují nová sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami, vyvinutá s cílem poskytnout ještě účinnější vedení trupu při dynamické jízdě a zároveň vyšší komfort v běžném provozu. Jsou seřiditelná ve 14 směrech, aby si každý řidič našel vhodnou pozici, a potažená prémiovým materiálem Sensico s kontrastními červenými švy. Sportovní atmosféru interiéru dále zdůrazňuje volant s plochou spodní částí věnce, fólie ve vzhledu matného uhlíkového kompozitu („karbonu“) a červené detaily. Vedle jízdních režimů Normal a Sport nabízí nová Fiesta ST také režim Závodní trať, který nahrazuje režim Eco u běžných verzí Fiesty a je určen pro jízdu na uzavřených tratích. V režimu Závodní trať je deaktivován systém regulace prokluzu kol a elektronický stabilizační systém zasahuje později než ve standardním nastavení.

„Uvedení nové Fiesty ST spolu s dalšími variantami nové modelové řady Fiesta ve výsledku znamená, že zákazníci neměli nikdy tak široký výběr jako nyní. Nová Fiesta nabízí pro každého něco, od městské elegance přes dobrodružství v přírodě až po sportovní zážitky za volantem,“ uzavřel de Waard.

TIP REDAKCE: Jak ušetřit při nákupu vozů značky Ford ?

Pokud si chcete pořídit auto značky Ford za nižší cenu, doporučujeme vám navštívit tyto stránky:

Fotogalerie

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky


Hlavní zprávy