Iniciativa je součástí výzkumného programu společnosti Ford, který firmám pomáhá pochopit přínos autonomních vozidel. V červnu byl takto zkoumán potenciální dopad na kurýrní služby a doručování zásilek domů. Studie v areálu DP World pak testovala, jak si při kontaktu s autonomními doručovacími vozidly poradí samotní příjemci.
Prvotním záměrem pilotního programu je identifikovat nové možnosti a modely pro provoz autonomních vozidel – zejména pochopit, jak mohou stávající procesy a interakce mezi lidmi fungovat v kombinaci s automatizovanými vozidly.
„Bylo neuvěřitelné vidět, s jakým nadšením tým DP World přistoupil k práci s podporou autonomního vozu. Pokračujeme ve velmi úzké spolupráci s našimi zákazníky, abychom zjistili, jak jim mohou být tato vozidla prospěšná v jejich podnikání, a je vzrušující vidět na vlastní oči, jaký dopad to může mít v nejrůznějších oblastech,“ řekl Richard Balch, ředitel divize autonomních vozidel a mobility ve Ford of Europe.
Totéž, co se osvědčilo v prostorách DP World, může být stejně přínosné na univerzitách, letištích a ve výrobních závodech.
Ve spolupráci se společností Argo AI testuje Ford technologii autonomního řízení také v amerických velkoměstech. Společnost plánuje v rámci svých iniciativ v oblasti mobility investovat do autonomních vozidel v letech 2015 až 2025 přibližně sedm miliard dolarů (156 mld. Kč) – z toho pět miliard dolarů (111 mld. Kč) od roku 2021 do konce uvedeného období.
Námořní kontejnerový přístav DP World London Gateway, jeden z nejrychleji rostoucích britských přístavů, se nachází 40 km východně od centra Londýna a automatizované technologie již využívá jako nedílnou součást svého provozu.
Pro testování Ford použil Transit speciálně upravený tak, aby napodoboval vzhled skutečného autonomního vozu. Řidič byl ukrytý v „lidském sedadle“. Zaměstnanci v přijímací budově společnosti nakládali balíčky do zabezpečených skříněk v zadní části Transitu. Poté Transit ve stanoveném čase doručení odjel do 3,5 km vzdálené hlavní recepce, aby si je tam kolegové mohli vyzvednout. Obvykle si přitom zaměstnanci vyzvedávají zásilky na recepci sami. Tyto cesty jsou sice časově náročné, ale ne natolik, aby se vyplatilo zaměstnávat kvůli nim řidiče na plný úvazek.
Každý krok procesu byl monitorován výzkumníky, kteří také vedli rozhovory s účastníky před zahájením, v průběhu a po ukončení studie. Zjistili, že zaměstnanci si používání speciálně upraveného vozu rychle osvojili. Někteří aktivně zaučovali své kolegy, aby se dostali ke svým balíčkům, zatímco jiní byli vynalézaví při překonávání obtíží, které výzkumníci záměrně nastražili: například uložení balíčků do nesprávných skříněk.
„Vozidlo, které vypadalo jako autonomní, u nás vyvolalo velký rozruch. Každý ho chtěl využít. Možná se zdá, že skočit do auta a zajet si vyzvednout zásilku do jiné části areálu nemůže trvat dlouho, ale opakované cesty v průběhu týdnů, měsíců a let si v součtu vyžádají spoustu času a peněz,“ řekl Ernst Schulze, výkonný ředitel DP World ve Velké Británii.
Spolu s přístavem Tilbury a Ford Dagenham vytvoří DP World London Gateway svobodný přístav Thames Freeport. Vláda Spojeného království udělila partnerům status svobodného přístavu na začátku tohoto roku a nyní organizace pracuje na získání formální akreditace.
Pokud si chcete pořídit auto značky Ford za nižší cenu, doporučujeme vám navštívit tyto stránky:
Poznámka redakce: pokud plánujete nákup nového vozu a hledáte tip na nejlevnější nová auta v České republice skladem (bez ohledu na značku vozu), pokračujte na stránku Nejlevnější nová auta v ČR.