O nadcházejícím víkendu naváže výměnou pražců a modernizací zabezpečovacího zařízení v metru na trase C mezi stanicemi Florenc a Ládví. Do začátku letních prázdnin DPP opraví 2,9 km a zrekonstruuje další 3 km tramvajových tratí. Kromě toho DPP v dubnu plánuje začít stavět novou tramvajovou smyčku na Zahradním Městě, o Velikonocích bude pokračovat s výměnou pražců na trase C a pravidelnou jarní revizí projde i lanovka na Petřín. V souhrnu se jedná o opravy a rekonstrukce za necelých 340 milionů Kč.
Opravy a rekonstrukce tramvajové sítě
Po skončení prací v Chotkově ulici DPP zahájí 26. února večer sérii výměn kolejových konstrukcí a oblouků na tramvajové trati v úseku od křižovatky Bělehradské a Jugoslávské ulice po křížení ulic Francouzské a Blanické. Práce zde ve dvou etapách potrvají do 26. března.
Den na to, od soboty 27. března, se DPP se stavebními pracemi přesune do Nuslí a na Pankrác, kde bude pokračovat v rekonstrukci tramvajové tratě v ulicích Na Pankráci a v Táborské až po křižovatku s Vladimírovou. Naváže tím na loňskou podzimní rekonstrukci úseku od vozovny Pankrác po křižovatku ulic Na Pankráci a Na Veselí, a na stavbu nové tratě ke stanici metra Pankrác. Po dokončení této investiční akce 4. června plánuje DPP zavést pravidelný provoz tramvají i na nově vybudovaný úsek až do zastávky Pankrác.
V průběhu dubna plánuje DPP pod Jižní spojkou zahájit stavbu nové tramvajové smyčky Zahradní Město v koordinaci s modernizací železničního koridoru Praha hlavní nádraží – Praha – Hostivař, kterou realizuje Správa železnic. Po dokončení obou investičních akcí v polovině letošního září vznikne pod novou železniční zastávkou Praha – Zahradní Město přestupní uzel na tramvajové linky a autobusové spoje DPP v rámci této akce také vymění kolejové oblouky na trati v úseku Dubečská – Na Padesátém a u Obchodního centra Hostivař. Kromě vybudování nového přestupního uzlu na Zahradním Městě Správa železnic rozšíří Průběžnou ulici pod původní železniční tratí ve směru od/ke Švehlově ulici, díky čemuž dojde ke zkapacitnění komunikace, k oddělení tramvajového provozu od automobilového a ke zlepšení průjezdnosti oblastí. Aktuálně již došlo ke zvýšení trolejového vedení pro tramvaje, čímž odpadlo jedno z kritických míst, kde docházelo k poškozování troleje nadměrnými náklady.
V květnu se DPP pustí do výměny kolejových konstrukcí a oblouků na tramvajové trati v oblasti podjezdu U Bulhara, konkrétně v úseku od Senovážného náměstí po náměstí Winstona Churchilla.
Od 21. června DPP začne s opravou kolejových konstrukcí na Palackého náměstí, která zde ve dvou etapách potrvá do poloviny července.
Opravy a rekonstrukce v síti pražského metra
Také letos bude DPP pokračovat v modernizaci zabezpečovacích zařízení, výměně dřevěných pražců za betonové a opravě požární komunikace v depu Hostivař. První akci na trase C v úseku Florenc – Ládví bude DPP realizovat už o tomto víkendu, tj. od skončení provozu v pátek 12. února večer do neděle 14. února. DPP vymění zabezpečovací zařízení ve stanici Nádraží Holešovice a výluku využije také k výměně pražců.
O měsíc později, tj. o víkendu 13. a 14. března bude DPP vyměňovat zabezpečovací zařízení ve stanici Depo Hostivař. Tradiční prodloužený víkend během Velikonoc DPP využije i letos na výměnu dřevěných pražců za betonové. Obdobně jako loni bude probíhat v centru města v úseku mezi stanicemi Pražského povstání a Hlavní nádraží. A o víkendu 12. a 13. června DPP zmodernizuje elektronické stavědlo ve stanici Letňany.
Veškeré opravy tramvajových tratí i většinu oprav a výměn pražců v metru si DPP zrealizuje vlastními silami. Rekonstrukce a stavby nových tratí budou pro DPP realizovat stavební společnosti, které DPP vysoutěžil a soutěží ve veřejných zakázkách.
Kromě toho DPP pokračuje v modernizaci vestibulu Anděl – výstup Na Knížecí, dokončuje stavbu výtahů na Karlově náměstí, které plánuje zprovoznit v květnu a chystá zahájení modernizace a bezbariérového zpřístupnění stanice Jiřího z Poděbrad v průběhu letošního jara.