Její předpokládaná hodnota je 350 milionů Kč, ve Věstníku veřejných zakázek by měla být uveřejněna nejpozději v pondělí 4. července 2022. Novou infrastrukturu mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla Praha DPP plánuje začít stavět v průběhu posledního kvartálu letošního roku, výstavba potrvá přibližně rok.
V rámci projektu elektrifikace autobusové linky č. 119 Nádraží Veleslavín – Letiště Praha bude DPP stavět trakční trolejové vedení v úseku mezi autobusovým terminálem Nádraží Veleslavín a zastávkou Terminál 3, dále vzniknou krátké nabíjecí stopy v autobusových odstavech na letišti a nabíjecí stopy v garáži Řepy, odkud vozidla na linku č. 119 DPP vypravuje. Jedná se celkem přibližně o 11,6 kilometrů nového trolejového vedení. Vysoutěžený zhotovitel kromě stavby trakčních stožárů, trolejového vedení a pokládky kabelové trasy bude mít za úkol vybudovat také tři zcela nové měnírny (na Nádraží Veleslavín, Letišti Praha a v garáži Řepy) a vybavit příslušnou technologií novou měnírnu na Dědině, která vznikne v rámci projektu nové tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu, přičemž výstavbu obou zmiňovaných projektů DPP úzce koordinuje. Zhruba 50 % trasy stávající trasy linky č. 119 na Letiště Václava Havla Praha bude pokrývat trolejové vedení, na zbylém úseku trolejbusy pojedou v režimu na baterii.
Nabídky dodavatelů bude DPP hodnotit v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek podle ekonomické výhodnosti, tj. podle nejnižší nabídkové ceny bez DPH. DPP předpokládá vysoutěžení dodavatele a uzavření smlouvy s ním do konce letošního října.
„Samotnou stavbu bychom rádi zahájili ještě před koncem letošního roku v závislosti na průběhu majetkoprávního zajištění. Stavba by měla trvat maximálně 15 měsíců, předpokládáme však její dokončení do konce příštího roku. Zprovoznění trolejbusové linky č. 119 v celém úseku předpokládáme začátkem roku 2024 v návaznosti na dodávky 20 velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů určených právě pro tuto linku, které se nám podařilo vysoutěžit a zasmluvnit letos v únoru,“ uvedl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch a dodal: „Díky novým tříčlánkovým bateriovým trolejbusům nabídneme mnohem vyšší komfort spojení mezi Letištěm Praha a stanicí metra Nádraží Veleslavín. Cestující se mohou těšit na vyšší kapacitu vozidel, ve kterých bude dostatek místa i pro objemnější zavazadla, kočárky či cestující s omezenou schopností pohybu.“
Záměrem DPP je získat pro elektrifikaci autobusové linky č. 119 finanční podporu z Národního plánu obnovy, a to jak na stavbu nabíjecí infrastruktury, tak i na pořízení vozidel.