Na počátku července odstartuje na Masarykově nádraží demontáž zastřešení nástupiště mezi 6. a 7. kolejovým zhlavím. Stavbaři se budou snažit o co nejmenší dopad na denní provoz, a proto budou výluky celé stanice probíhat v noci mezi 23:40 a 4:00 až do 27. července. Přestavba tohoto historického nádraží byla zahájena v lednu letošního roku. Po dokončení archeologického průzkumu začali dělníci s odstraněním části kolejí. Jak uvedla tisková mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová, aktuálně pracují na překládce sítí a kabeláže. Kromě obnovy nástupišť čeká nádraží také rekonstrukce kolejiště, které po modernizaci zvětší svou kapacitu ze sedmi na devět kolejí. Nová plošina propojí dosud rozdělené části kolem Masarykova nádraží. Modernizace by měla být dokončena v roce 2027.
Od 1. července bude v Praze obnoven jednokolejný provoz nákladních vlaků na rekonstruovaném Branickém mostě a navazující trati ve směru na Spořilov. Tento krok je součástí širšího plánu na zlepšení dopravní infrastruktury v hlavním městě. Začátkem srpna začnou vlaky jezdit po jedné koleji také na trati z Kladna do Kladna-Ostrovce, kterou Správa železnic modernizuje a přidává druhou kolej.
V úterý, 16. července, začne oprava trati mezi Nymburkem a Poříčany, která během stavebních prací na koridoru mezi Kolínem a Poříčany sloužila jako objízdná trasa pro dálkové vlaky. V rámci rekonstrukce budou opraveny koleje a nástupiště v celé této oblasti a také výhybky ve stanici Nymburk město. Cestující mohou využít náhradní autobusovou dopravu, která bude k dispozici až do 24. srpna.
Modernizace a rekonstrukce železniční dopravy v České republice pokračuje a přináší moderní a efektivní řešení pro cestující i nákladní dopravu. Tyto projekty přispějí k lepší propojenosti a komfortu, čímž zvýší atraktivitu železniční dopravy jako ekologického způsobu přepravy.