ČUS podporuje osvětovou a preventivní kampaň „Suchej únor“

Česká republika se dlouhodobě drží na špici světových žebříčků konzumace alkoholu na jednoho obyvatele.


Více než jeden milión spoluobčanů se u nás v současné době pohybuje za hranou rizikového pití. Osvětová a preventivní kampaň „Suchej únor“, jejíž devátý ročník proběhne ve dnech 1. až 28. února, jim však poskytuje možnost dát si od alkoholu odstup. Tuto aktivitu podporuje a současně se na její propagaci podílí také Česká unie sportu.

„Osmadvacet dnů bez alkoholu zaručí účastníkům výzvy kvalitnější spánek, shození několika kil váhy a navíc i pocit hrdosti, že něco dokázali, ” vysvětluje motivaci organizátor výzvy Petr Freimann.

Proto si „Suchej únor“ získává rok od roku více stoupenců. Lidé se vzájemně podporují a hecují. K abstinenci se připojují také známé osobnosti – letos třeba brankář Petr Čech nebo bývalý ministr zdravotnictví Adam Vojtěch a svým příběhem ho podpořil hokejový reprezentační brankář Patrik Bartošák.

Kampaň se začala pořádat v roce 2013 a byla původně zaměřena na zdraví mužů. Ti se v ČR dlouhodobě pohybují na světové špičce v pití alkoholu. Pijí zhruba čtyřikrát více než ženy a třikrát více, než je světový průměr. Prvního ročníku se zúčastnilo zhruba 100 mužů. Od té doby kampaň rostla a otevřela se také ženám. V roce 2020 se podle průzkumu zúčastnilo již 9 % dospělé populace a povědomí o kampani již bylo na úrovni 58 %. S pitím díky ní nadobro zvolní 53 % účastníků a osobní hrdost si díky „Sucháči“ zvedne 86 % aktérů.

„Suchej únor“ nechce prohibici, ani nebojuje proti alkoholu jako takovému. Je to osvětová kampaň za zdravější a uvědomělejší život, do kterého patří i (zpravidla) umírněná konzumace.

Smutná čísla:
- Šest procent celkové úmrtnosti v Česku jde na vrub alkoholu.
- Podle českých dat je u nás přes 1 milion lidí za hranou rizikového pití.
- Podle WHO vypijeme 14,4 litru čistého lihu na osobu a rok – po odečtení spotřeby turistů.
- 56 miliard korun jsou společenské náklady související s nadměrnou spotřebou alkoholu.

Veškeré informace o kampani „Suchej únor“ s podtitulem „Společně hýbeme národem, co pije přes čáru“ jsou na webové stránce www.suchejunor.cz.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 04.02.2021 09:25




0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy