Po dlouhé rekonstrukci se v Praze konečně otevřely všechny pruhy Barrandovského mostu. Tento významný dopravní úsek, který denně využije až 140 tisíc automobilů, prošel kompletní obnovou, jež začala v květnu 2022. Díky efektivnímu plánování a sloučení etap prací se podařilo dokončit opravy o rok dříve, než bylo původně zamýšleno. Náklady na rekonstrukci však vzrostly z původních 594,5 milionu korun na 1,14 miliardy korun, především kvůli použití pokročilejšího betonu.
Otevření mostu v neděli symbolicky provázelo oficiální označení akcí vedením města a Technické správy komunikací (TSK), která spravuje pražské mosty. Filip Hájek, ředitel TSK, uvedl, že očekávaná životnost obnovené stavby činí 40 až 50 let. Zdeněk Hřib, náměstek primátora pro dopravu, prohlásil rekonstrukci za úspěšnou díky zkrácení doby uzavírky i přes složitou situaci kvůli nečekaně špatnému stavu konstrukce. Klíčem k tomuto úspěchu bylo využití ultra-vysokopevnostního betonu, jehož hlavní výhodou je nižší potřeba materiálu oproti standardnímu.
Barrandovský most poprvé od svého postavení v roce 1983 prošel významnou obnovou. Nová technologie zajišťuje, že most unese i svou vlastní hmotnost, což by nebylo možné se standardním betonem. Faktory zvyšující celkové náklady zahrnovaly nejen moderní beton, který přidal dalších asi 100 milionů korun, ale také inflaci a složitý stav konstrukce. Bez této modernizace by se rekonstrukce mohla protáhnout o dalších 24 měsíců.
Celkové náklady na rekonstruovaný Barrandovský most, včetně nulté fáze oprav a bez uzavírek, se podle TSK nakonec vyšplhaly téměř na 1,31 miliardy korun. Zvýšené náklady kritizovaly opoziční strany ANO a SPD, stejně jako někteří členové koaliční ODS. Přesto město pokračuje v plánech na další mostní renovace. Aktuálně probíhají práce na Libeňském mostě, s očekáváním, že hlavní klenba přes řeku bude obnovena podle původního návrhu.