Rekonstrukce Barrandovského mostu jde do finále

Na Barrandovském mostě v Praze se dokončuje rekonstrukce, při které se používá ultra vysokopevnostní beton pro stabilitu mostu. Tato etapa by měla skončit do zimy. Původní náklady vzrostly na 1,31 miliardy Kč kvůli špatnému technickému stavu, inflaci a modernizaci.


Na Barrandovském mostě v Praze právě vrcholí rekonstrukční práce, při nichž se do podloží budoucí vozovky aplikuje speciální ultra vysokopevnostní beton. Tento beton tvoří klíčovou vrstvu, která zajišťuje stabilitu mostu a následně bude překryta litým asfaltem a asfaltobetonem poskytujícím povrch pro automobilovou dopravu.

Podle Technické správy komunikací hlavního města Prahy (TSK) se nachází stavební činnost na Barrandovském mostě v závěrečné fázi a očekává se, že tato etapa rekonstrukce bude dokončena do zimy. Náměstek pražského primátora pro dopravu, Zdeněk Hřib, uvedl, že zbývá ještě dokončit pokládku asfaltu, což signalizuje blížící se konec prací na mostě.

Josef Richter, náměstek ředitele TSK, vysvětlil důležitost použití UHPC betonu, který se osvědčil při zajištění statické funkčnosti mostu. Tento typ betonu je nutný k sanaci technicky neuspokojivého stavu mostní konstrukce, což umožnilo jeho záchranu. Doposud byla dokončena většina části mostu, konkrétně šest z deseti segmentů, sedmá část byla dnes ve zpracování.

Náročné technické operace však ještě čekají na pracovníky. Jedná se o aplikaci spojovací vrstvy mezi UHPC betonem a litým asfaltem a následné položení asfaltobetonu, což představuje konečnou povrchovou úpravu mostu.

Původně plánované náklady na rekonstrukci mostu výrazně vzrostly - z počátečních 594,5 milionu korun na přibližně 1,14 miliardy korun. Zvýšení vzniklo z několika důvodů, včetně náročného technického stavu původní konstrukce, hospodářské inflace a investice do moderních technologií.

Celkové náklady, zahrnující i opravy pilířů a sanační práce, dosáhnou dokonce 1,31 miliardy korun. Financování ze Státního fondu dopravní infrastruktury bude doplněno o prostředky z odložených projektů a přispěje i samotná Praha. Tento efektivní přístup má za cíl zajistit dokončení opravy mostu v co nejkratším možném čase, s cílem zlepšit dopravní situaci v hlavním městě.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky


Hlavní zprávy